McMurtry Spеirling ще влезе в ограничено производство за “легално” ползване по пътищата, съобщи управляващият директор на компанията McMurtry Automotive Томас Йейтс пред Autocar.
Ако сте забравили или не сте обърнали внимание - пък и името е малко засукано, това е колата, която вече държи рекорда на хълма, по който се карат автомобили по време на Фестивала на скоростта в Гудууд.
Той постигна 38,09 сек. по близо 2-километровото трасе, като така торпилира досегашното върхово постижение на Volkswagen ID.R. - 39,9 сек.
Още като го видяхме го определихме за батмобил и си е такъв, а успокояващото е, че ще запази много от техниката и духа си за “цивилна” употреба по пътищата, по думите на Йейтс.
Динамиката от 1,5 секунди при ускорението до 100 км/ч ще бъде запазена - поне до голяма степен.
„Искаме да предоставим нещо, което можете да карате в центъра на Лондон и след това да се качите на писта“, казва Йейтс. - Няма как да е най-удобно при неравности, но всъщност не е това идеята. Въпросът е, че имате тази невероятна, силна, вълнуваща, електрическа и наистина компактна кола, за която знаете, че ще бъде най-бързата, когато ви е нужно. Тя също така е доказателство за бъдещето, без емисии. След нея има само прах от гумите.“
Автомобилът от Гудууд ще се използва като прототип. А и като дизайн идеята е до голяма степен да бъде запазен. И задвижването от 60-киловатова батерия, максималната мощност от около 1000 к.с.
Както и притискащата му сила от 2000 кг, по-висока отколкото на Ф1 болид при 240 км/ч. Тя е налична от самото потегляне, което гарантира оптимално пренасяне на въртящия момент върху пътя, а оттам и изключителното ускорение.
На този етап няма подробности за цена, серия и срокове.
Историята на този проект започва през 2016 г., когато екип от бивши инженери във Формула 1 получават интересно предизвикателство. Сър Дейвид Маммъртри иска от тях да конструират ултимативен спортен автомобил.
Резултатът е McMurtry Spеirling. А задната мисъл е с този автомобил да се представи потенциалът на McMurtry Automotive като EV иноватори за пътя и пистата.