И зглежда несъразмерно къс, но динамичните му параметри са наистина впечатляващи. Британските фенове вече са го виждали на Фестивала на скоростта в Гудууд, но тази година амбицията на Макс Чилтън и Алекс Съмърс е да счупят рекорда на прословутото планинско изкачване по време на фестивала.
Тези претенции се крепят на следните параметри: ускорение 0 до 96 км/ч за 1,5 секунди и моментална притискаща сила от 2000 кг, по-висока отколкото на Ф1 болид при 240 км/ч.
Историята на този проект започва през 2016 г., когато екип от бивши инженери във Формула 1 получават интересно предизвикателство. Сър Дейвид Маммъртри иска от тях да конструират ултимативния суперспортен автомобил. Резултатът, McMurtry Spеirling, бе представен пред публиката на Фестивала на скоростта в Гудууд през 2021 г. Сега, 12 месеца по-късно, след много подобрения и тестове, зад волана на автомобила ще седне бившият пилот от Ф1 Макс Чилтън, като амбицията е да се счупи абсолютният рекорд за покоряване на трасето. Задната мисъл е с този автомобил да се представи потенциалът на McMurtry Automotive като EV иноватори за пътя и пистата.
В основата на уникалните динамични параметри на Spеirling е неговата колосална притискаща сила, която е налични при всякакви условия, тъй като тя не се генерира от въздушния поток над автомобила. Този факт означава, че въпросните 2000 кг притискаща сила е налична от самото потегляне, което гарантира оптимално пренасяне на въртящия момент върху пътя, което помага постигане на ускорение 0-60 мили/ч (0-96 км/ч) за 1,5 секунди и максимална скорост 240 км/ч, която е толкова ниска заради специфичната за планинското изкачване скоростна кутия (къси предавки).
Тези факти карат екипа да вярва, че има шанс да подобри абсолютния рекорд за изчакване на хълма, който се държи от Volkswagen ID.R. Макс Чилтън ще бъде подпомаган от настоящия лидер в британския шампионат за планинско изкачване Алекс Съмърс.
Задвижването е поверено на батерия с капацитет 60 kWh, проектиран и конструиран от McMurtry Automotive, като са използвани високотехнологичните клетки Molicel.
Последният път, когато в фен автомобил (fan car) е допускан за участие в моторния спорт, е победата на Ники Лауда в GP на Швеция през 1978 г. с Brabham BT46B. В последствие болидът е изтеглен от участие в други състезания заради доминиращото му представяне и желанието да се запази хармонията с другите участници в световния шампионат.