Ш ефът на Opel разкри защо в Германия е невъзможно да се правят евтини електрически автомобили пред Augsburger Allgemeinen. На пресконференция с европейски журналисти Флориан Хютл подчерта, че в Германия не могат да се произвеждат BEV на цена от 25 до 30 000 евро. Всичко опира до нивото на заплатите и разходите за енергия: те увеличават производствените разходи до неприемливи нива. Признанието идва, след като продажбите на Stellantis паднаха с 27% през третото тримесечие.
Трудно е да се произвеждат масови (и евтини) електрически автомобили в Германия и няма много алтернативи. В Източна Европа проблемите са много сходни. А вносът от Китай не е икономически осъществим поради въведените високи мита.
Флориан Хютл не крие, че според него перспективите пред германската автомобилна индустрия са мрачни. Без държавна подкрепа продажбите на електрически коли ще продължат да падат и само дългосрочна програма за субсидии за BEV може да промени ситуацията. Настоящите мерки за целенасочена подкрепа от германските власти очевидно не са достатъчни.
Позицията на шефа на Opel се споделя и от най-големия автомобилен гигант в страната. Volkswagen е под заплахата от затваряне на три германски завода, като персоналът бъде съкратен. Като мярка се посочва намаление на заплатите с 10%.
Подобен сценарий със затваряне на заводи и съкращения вероятно ще важи и за останалите германски автомобилни гиганти, поне ако се вярва на думите на шефа на Opel.
Благодарение на забраната на ЕС за продажба на нови автомобили с ДВГ от 2035 г., електрическите автомобили изглеждат без алтернатива. Но думите на Хютл означават, че в Германия ще е трудно да се произвеждат печеливши евтини електромобили, което не води никакви светли изводи след себе си.