Ш ефът на Hyundai за Великобритания Ашли Андрю призова субсидиите за закупуване на електрически автомобили да бъдат въведени отново на „смислени нива”, за да се стимулират частните клиенти, пише Autocar.
Plug-In Car Grant (PiCG) беше въведен в Обединеното кралство и първоначално предлагаше 25% отстъпка от цената на ЕV до максимум £5000. Стигна се до повишение до 35%, но ограничението до £5000 остана, преди постепенно да бъде намалено до £1500, преди премахването през 2022 г.
Данъчните стимули обаче останаха за служебните автомобили, което стимулира продажбите към големи фирми.
Това, от което се нуждаем, е обрат в политиката на правителството, каза Андрю. - Днес помощите стимулират флийт продажбите, но ако иска индустрията да постигне целите, за които се говори за нулеви емисии, трябва да стимулираме целия пазар, включително частните продажби.Онова, което имахме с Plug-in Car Grant, проработи: £5000 направиха значителна разлика като процент от стойността на автомобила.“
Запитан дали предпочита държавните пари да се изразходват за стимулиране на продажбите на автомобили или за увеличаване на инвестициите в инфраструктура, Андрю каза следното:
Инфраструктурата е важна и би могла да се справи с повече държавна подкрепа, за да подпомогне своята кауза, но също така е ясно, че частните предприятия също търсят инвестиции.”