„Фестивалът на скоростта“ в Гудууд, Великобритания и тази година събра огромна част от автомобилния свят. Традиционно едно от атрактивните събития на фестивала е скоростното изкачване на трасето в имението.
То е с дължина 1.86 км., като най-бързите коли в света се надпреварват да поставят рекорд. Колите обикновено са разделени на класове според прогнозираното време и резултатите, които са поставили на тренировките.
Така електрическият хиперавтомобил Rimac Nevera се позиционира в класа на най-бързите коли. Той беше единственият електромобил в този клас, в който участваха още състезателни модели като Ferrari 488 Challenge, Ford Puma WRC, Porsche 911 GT2 RS Clubsport, McLaren Solus GT и др.
Nevera беше първа на трасето и го измина за 49.32 секунди. Това се оказа и рекорд за най-бърз сериен електрически автомобил в историята на Гудууд. Други електромобили са били и по-бързи, но всички те са били състезателни или прототипи. Nevera е единственият, който се произвежда серийно.
Победител в цялата категория е McLaren Solus GT, който изкачи трасето за 45.34 секунди. Топ рекордьор е едноместният електромобил McMurtry Speirling. Той е една бройка за момента, като миналата година постави рекорд от 39.08 сек. Колата се отличава с уникалната си аеродинамика и голям вентилатор, който буквално засмуква колата към пътя.
Очаквано, Rimac са доволни от постижението. „Изкачването на хълма в Гудууд, с неговите тесни завои и участъци с обратен вираж, всъщност е едно от най-страшните места за бързо шофиране на кола. Но това е рекордната година за Nevera, а хълмът в Гудууд беше още един предизвикателство за покоряване. С десетки хиляди, които гледаха на място, и още милиони онлайн, има тънка граница между славата и спирането в балите сено, но аз съм толкова щастлив, че демонстрирах невероятната работа на дизайнерските и инженерните екипи с още един потвърден рекорд за тази революционна кола“, заявява главният тестов пилот на Bugatti Rimac Мирослав Зрнчевич, цитиран от InsideEVs.