П рез 1955 г. Citroen лансира DS, ексклузивен автомобил, изпълнен в стила на най-чистия френски дизайнерски език. Моделът остава в производство около две десетилетия, превръщайки се в основа за появата (2009 г.) на самостоятелната марка DS.
Европейската версия на бизнес седана DS 9 изглежда впечатляващо, меко казано. „Деветката” се базира на дългата версия на Peugeot 508 L, но се отличава от механичния донор по типа на каросерията, дизайна на интериора, лукса вътре и наличието на модерни електронни асистенти.
Външността на европейската версия на DS 9 повтаря тази на китайския аналог на бизнес седана, появил се преди пет месеца. Съхранен е дори и смелият ръб по средата на предния капак, хромираните кантове на въздухозаборниците в бронята и светлините, както и скритите дръжки на вратите. Има и няколко разлики, но те са почти незабележими.
Габаритните параметри са идентични с тези на BMW 5-Series: дължина 4933 мм, широчина 1855 мм, височина 1468 мм и междуосие 2895 мм. DS 9 е с 83 мм по-дълъг от Renault Talisman, което ще рече, че DS 9 е френският флагман в средите на триобемните красически седани.
Стигаме и до салона на DS 9, който наистина впечатлява. Макар да има много прилики с DS 7 Crossback (волан, архитектура на предния панел и централната конзола, идентичен виртуален приборен панел и 12-инчов екран на медийната система), седанът наистина впечатлява с материали и изпълнение. А за френският шик се грижи и часовникът Breguet на таблото.
В списъка с опции влизат адаптивна LED „въртяща се” оптика, специално окачване с камера, засичаща неравностите и регулираща предварително твърдостта на амортисьорите на всяко колело, мултиконтурни кожени седалки с вентилация, подгрев, охлаждане и масаж, автопилот второ ниво, комплекс DS Safety, включващ в себе си система за нощно виждане до 100 метра и т.н.
На старта на продажбите (не са казва кога и какви ще са цените) DS 9 ще се предлага само с предно предаване и плъг-ин хибридно задвижване. То ще се състои от бензинов турбо мотор 1,6 PureTech, 8-степенна автоматична трансмисия, електромотор с мощност 109 к.с. и батерия с капацитет 11,9 kWh. Сумарната мощност на системата е 225 к.с., като моделът ще може да изминава на ток между 40 и 50 км. В бъдеще гамата ще се попълни от пълноприводен плъг-ин с 360 к.с.
Европейската премиера на DS 9 ще се състои следващата седмица, когато стартира автомобилният салон в Женева. Наш екип ще е в залите на „Палекспо”, за да види на живо най-интересното от автомобилния свят.
Трети електромотор за Audi e-tron за повече мощ и динамика