В чера трябваше да отвори врати 90-ото издание на Автомобилен салон Женева’20. Коронавирусът провали това събитие, но планираните автомобилни премиери ще се състоят. И една от тях е на концептуалния Renault Morphoz. Както подсказва самото име, това не е обикновена концепция, така ще изглежда автомобилът на бъдещето. Поне според виждането на Renault, които твърдят, че Morphoz “смесва черти на седан, SUV и купе в уникален дизайн, оптимизиран за ефикасност и спокойствие.”
Най-общо казано, това е променящ формата си кросоувър, разчитащ на Ниво 3 на автономност, изцяло електрическо задвижване и базиран на новата платформа CMF-EV, която ще послужи за основа на ново семейство електрически автомобили с марката Renault.

Renault
От компактен кросоувър с пробег 400 до средноразмерен кросоувър с пробег до 700 км! Най-интригуващата черта от характера на Renault Morphoz е способността му „физически и технологично да се адаптира между два режима.”

Renault
Новата архитектура позволява батериите да се разположат под пода в задната част, гарантирайки нисък център на тежестта и къс преден капак. Това води до увеличаване дължината на купето и способността за преместване на арматурното табло напред, когато трябва да се освободи допълнително място за пътниците – особено място за краката на задните пътници.

Renault
Renault Morphoz може да се трансформира в два различни режима: по-къса и по-дълга версия, наречени City и Travel. Първата е дълга 4,4 м, а междуосието й е 2,73 м. Тя е оборудвана с батерия с капацитет 40 kWh, предлагаща пробег до 400 км.
Версията Travel на Morphoz нараства до 4,80 м, а междуосието вече е 2,93 м. Това позволява монтирането на по-голяма батерия с капацитет 90 kWh, с която може да се измине до 700 км пробег.
Тази трансформация може да се случа на предварително създадени станции (за момента това звучи все още абстрактно, но не се знае бъдещето какво ще ни предложи), където може да се смени по-малката за по-голяма батерия (и обратно).

Renault
Що касае дизайна, то концепцията ни показва нова интерпретация на С-образния светлинен подпис, който компанията ще използва в бъдещите си електромобили.
Интериорът на Renault Morphoz е също толкова футуристичен, колкото е самата концепция на автомобила. Приборното табло с диаметър 10,2 инча е вградено във волана. Арматурното табло е конфигурируемо, което важи и за самото купе, като предната пътническа седалка може да се обръща към задните две.
Технологичният арсенал на модела е огромен, затова не може да се впускаме в подробности. Достатъчно е да кажем, че Renault Morphoz разчита на автономност от Ниво 3, 5G бордова свързаност, изкуствен интелект.

Renault
Песен за огън и лед: тестваме BMW X4 M Competition