Песен за огън и лед: тестваме BMW X4 M Competition

,
BMW X4 M Competition тест драйв

Vesti.bg

Л ошите в киното почти винаги ме привличали повече. Причините са много, но основната е, че не обичам захаросаните образи. Нео е голяма работа, но какво щеше да е „Матрицата” без агент Смит? Дамите се прехласват по Брат Пит, но без Кристоф Валц „Гадни копилета” щеше да е пълен провал за Куентин Тарантино. А Кит Харингтън е голям симпатяга, но без Церсей „Игра на тронове” щеше да е всичко друго, но е и епосът, в който се превърна.

На този кино фон трябва да кажа, че отново си харесах едно лошо момче. То е бензиново, скъпо, луксозно, достъпно за малцина, но в негова защита ще кажа, че е всичко онова, което не е Кралят на нощта, предвождащ армията от бездушни електромобили, чийто поход за завладяване на света набира все повече членове. Абсолютно съм сигурен, че войната (този път) ще бъде спечелена именно от тях, но огнедишащият Дракарис (червен, с 510 „коня” под предния си капак) изпепелява със своя нрав и усещания, които никой електромобил не може да даде (поне не в този момент).

Vesti.bg

Нямам съмнения, че бъдещето принадлежи на електромобилите. Нямам абсолютно никакво съмнение, че Model S е супер бърза кола, която ще бие Х4 М в динамично отношение, струвайки наполовина. Но също така не се съмнявам, че един супер мощен бензинов автомобил от старата школа може да предложи в пъти повече емоции, отколкото най-бързия електромобил. Причината е, че, когато купуваш автомобил за 180 хиляди, за щастливия собственик значение имат не само коментарите на форумните специалисти, че „Model S (сигурно) ще го бие в драг”. За купувача на такъв тип автомобил значение имат емоцията, дизайнът, усещането, динамиката, луксът. Всичко това изобилства в BMW X4 M Competition, а моите сетива останаха повече от удовлетворени от полученото.

 Изпълнен в Toronto Red металик, този Х4 М с пакет Competition се отличава с гланцирани черни бъбреци, черни хриле, специфични М подсилващи греди и опционален М Carbon екстериорен пакет.

BMW България

Изпълнен в Toronto Red металик, този Х4 М с пакет Competition се отличава с гланцирани черни бъбреци, черни хриле, специфични М подсилващи греди и опционален М Carbon екстериорен пакет.

Това, което би могло да раздели мненията за този модел, е визията му. Подобно на всички купета, най-високата точка на автомобила се намира над главата на водача, след което линията на покрива се спуска рязко надолу, което приковава погледа. Предницата е едновременно супер агресивна, но и някак дебела. За това вина има огромната черна радиаторна решетка, която визуално стеснява предницата и я прави да изглежда тромава. Точно обратно е положението отзад. Там издължените стопове дават визуална широчина, която, комбинирана с ауспусите и скосената линия придават спортно излъчване.

 BMW X4 M Competition разчита на специфично за М окачване с адаптивни амортисьори, 21-инчови М алуминиеви джанти с двойни спици 765 М, M Compound спирачки, М Спортна изпускателна система с черни ауспухови накрайници и опционален М Carbon екстериорен пакет (спойлер и дифузьор).

Vesti.bg

BMW X4 M Competition разчита на специфично за М окачване с адаптивни амортисьори, 21-инчови М алуминиеви джанти с двойни спици 765 М, M Compound спирачки, М Спортна изпускателна система с черни ауспухови накрайници и опционален М Carbon екстериорен пакет (спойлер и дифузьор).

Но дизайнът е субективно мнение. Почитателите на стереотипите биха определили този модел като „baby X6“, а това за тях е достатъчно. Но за мен не значи абсолютно нищо. Аз не съм от хард кор феновете, които с носталгия коментират по форумите култовата Е36. Аз съм от тези, за които „М” предлага много лукс и разточителство, комбиниран умело с „Радостта от шофирането“. Точно на нея ще наблегна, макар този автомобил да тежи над 1900 кг и центърът на тежестта му да е високо.

 В интериора изпъква М-коженият волан с червени бутони М1/М2, специфични за М уреди, специфично М кормилно управление, М селектор на трансмисията, М спортни седалки и кожена тапицерия Merino Adelaide Grey/Sakhir Orange.

Vesti.bg

В интериора изпъква М-коженият волан с червени бутони М1/М2, специфични за М уреди, специфично М кормилно управление, М селектор на трансмисията, М спортни седалки и кожена тапицерия Merino Adelaide Grey/Sakhir Orange.

Истината е, че отдавна не се бях забавлявал така в модел на BMW. Отдавам това на годините си, защото „баварците” продължават да предлагат това, на което са най-способни: стресови ситуации (страх, опасност, големи физическо натоварване), в резултат на което в кръвта се отделя адреналин. А какво друго, ако не стресова ситуация, е наличието на 510 к.с. под десния ти крак?

Тестваме върха в баварската гама: BMW 750i & M760Li

Тестваме супер ексклузивния Ford GT за много над милион лева

Страх от това, което ще се случи при рязкото натискане на педала на газта, опасността от следващата реакция, якият звук отзад, напрежението, с което държиш волана... Това отприщва у мен редица емоции, което е възможно само благодарение на добрия стар (лош вече за мнозина) ДВГ.

 За задвижването се грижи нов M TwinPower Turbo 6-цилиндров двигател с 510 к.с. и 600 Нм, работещ съвместно с 8-степенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic и M xDrive с активен М диференциал.

Vesti.bg

За задвижването се грижи нов M TwinPower Turbo 6-цилиндров двигател с 510 к.с. и 600 Нм, работещ съвместно с 8-степенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic и M xDrive с активен М диференциал.

А в случая говорим за новоразработен редови „шестак” с M TwinPower Turbo технология с два турбокомпресора. Същият разчита на тествана на състезателна писта концепция на охлаждането и смазването, както и на изпускателна система с управляеми клапи за вълнуващ звук. Той може да се изключва чрез специален бутон, но това си е кощунство. Агрегатът е с мощност 480 к.с. и 600 Нм, но пакетът Competition раздува тези параметри до 510 „коня” и 600 Нм, като средният разход на гориво е 10,6 л/100 км по книжка. Последното е почти невъзможно за постигане, защото аз се пробвах с 90-ина километра в час извън града, без да го натискам: минимум 11 и половина, но кой ти гледа този параметър, когато си купуваш кола с над 500 коня?!

Vesti.bg

В такъв случай е важно как тези „коне” отиват към пътя. Това става чрез M xDrive, подаваща повече мощност към задните колела. Тази система работи заедно с DSC и Активния M заден диференциал, за да се оптимизира сцеплението, пъргавината и стабилността на пътя.

Назад към доброто старо време с BMW Z4 M40i (тест драйв)

VW Golf 8: кралят е мъртъв, да живее кралят (тест драйв)

За последното своята голяма роля играят M-окачването с амортисьори с електронно управление, както и М-кормилното управление. Буквата „М” е сложена и върху Compound спирачната система, която укротява 21-цоловите валяци и 1900-килограмовото купе през завоите на „Петрохан”.

Vesti.bg

Може и странно да звучи, но карах Х4 М Competition доста мързеливо в продължение на около 350 км. Всичко беше в режим Comfort (въпреки който окачването е много твърдо спрямо стандартен Х4), наслаждавах се от време на време на огромната мощ при изпреварване, но в общи линии беше това. Докато не тръгнах да качвам прохода на връщане на София през делничен ден, когато на пътя няма почти никой.

1,4 л/100 км, но с 300 к.с. и 520 Нм: Opel Grandland X Hybrid4 (тест драйв)

Различна алтернатива на „М” и „AMG”: Lexus ES 300h (тест драйв)

В този момент натиснах единия („М1) от двата червени бутона на волана. Това, което последва, бяха виковете на съпругата ми от страх. В Head-up дисплея се появява дигитален оборотомер, а  характеристиките на двигателя и трансмисията, настройките на DSC включително M Dynamic Mode, характеристиките на амортисьорите, характеристиките на кормилното управление, режима на M xDrive – всичко се променя, втвърдява, става брутално.

BMW България

Именно в режим „М1” получаваш онази тръпка, заради която си извадил 180 000 лв. Тогава този червен SUV се превръща в Дракарис. Ускорението до 100 км/ч трае 4,1 секунди, но не цифрата е важна, а начинът, по който това се случва: със звук, със сцепление, с радост за окото с този дигитален оборотомер, със страст и емоции, които може да достави само един играч от добрата стара школа на баварците. Не ме интересува, че е висок и тежък. Интересува ме, че е емоционален и забавен. Точно за това хората с пари ще плащат, за да го имат.

Технически характеристики:

BMW X4 M Competition

Размери

Дължина, мм: 4758

Широчина, мм: 1927

Височина, мм: 1618

Междуосие, мм: 2864

Собствено тегло, кг: 1970

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 2993

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 510 при 6250

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 600 при 2600-5950

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,1

Среден разход, л/100 км: 10,5

Вредни емисии СО2, г/км: 239

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 173 800

Източник на статията: Vesti.bg

тест драйв БМВ Х4 М BMW X4 M Competition BMW