С ъс сигурност в Dacia имат повод за радост, след като техният Sandero е най-продаваният автомобил в Европа за месец юли, но общото настроение на автомобилния бранш е минорно. Това се дължи на спада в реализираните продажби с цели 24% за същия месец (967 830 бройки спрямо 1,27 млн. година по-рано). Данните са на JATO Dynamics и обхващат 26 европейски пазара. Този спад се дължи на продължаващата световна пандемия, но по-големият проблем си остава липсата на чипове.
На този силно свит пазар виждаме Sandero като №1 (за пръв път от лансирането му през 2008 г.) с реализирани 20 446 бройки (ръст от 6% спрямо юли 2020 г.). С около хиляда бройки по-малко има Volkswagen Golf (19 425), но при него спадат е цели 37%. Третото място и за Toyota Yaris (18 858) и ръст от 3%.
Спадът на френския пазар е 35%, с по 30% е спадът във Великобритания и Испания, докато спадът в Германия е 25. В Италия са били продадени 19% по-малко автомобили спрямо юли 2020 г.
За последния месец на полугодието виждаме ръст от 5,5% и 4,7% съответно за Hyundai и Suzuki. Плачевно е състоянието при Renault (-54%), Ford (-46%), Nissan (-37%), Peugeot (-34%) и Citroen (-3%).
На този фон електрическите и плъг-ин хибридните автомобили записаха най-добрия месец юли до момента. Регистрирани са общо 160 646 електрически и плъг-ин хибрида през юли, което съставлява почти 17% от общите регистрации на нови автомобили за месеца в Европа (26 държави).
Най-продаван при електромобилите е VW ID3 (5433), следван от Renault Zoe (-57%) и KIA Niro (3957, нов модел).
Батерията на бюджетния електромобил ACM City One ще може да се сменя по време на път
Проучване: Volkswagen е най-иновативната компания
От Model T до Mustang Mach-E за 101-годишен почитател на Ford