Е дин от начините за справянето с клиентското притеснение за пробега на електромобилите, е вкарването на все повече и повече клетки в батериите. Но ново проучване на Университета на Делауеър стига до извода, че в много случаи е по-добре да се избере по-малък електромобил с по-малък пробег.
Проучването, публикувано в списание Energies, наблюдава 333 водача на автомобили с двигател с вътрешно горене в района на Атланта. Екипът изучава техните шофьорски навици от 2004 г. След това сравнява нуждите от годишен пробег срещу няколко хипотетични електромобила с различен пробег.
Екипът стига до извода, че 37,9% от водачите биха могли да шофират електромобил със сравнително малък пробег от 230 км, например Nissan Leaf, без да се налага да променят своите навици. Използвайки само зареждане у дома или зарядни станции на паркинги, които те редовно посещават, на повече от 1/3 от шофьорите не би им се наложило да правят допълнителни пътувания или спирания специално за зареждане.
Това е чудесно, но защо човек да няма по-голяма батерия, ако му се наложи да пътува на по-дълго разстояние? Уилет Кемптън, ръководител на проучването оборва това разбиране пред Ars Technica.
Професорът изтъква факта, че по-малките EV са по-евтини, а също и по-лесни за производство. Освен това по-малките батерии нанасят по-малка вреда на околната среда при производство, като са и по-евтини за зареждане.
Естествено малък електромобил не е подходящ за често пътуване извън града. Но само няколко човека в проучването на Кемптън правят това. Затова той смята, че за тези хора ще е много по-финансово изгодно просто да наемат автомобил, когато им се наложи да пътуват на по-дълги разстояния, вместо да купуват скъп EV (с голяма батерия и пробег), за да обслужват ежедневните си нужди.