Nissan ускорява електрификацията на моделната си гама в Европа, САЩ и Япония, съобщава Automotive News. Производителят очаква 98% от продажбите му в Европа да са на хибридни и изцяло електрически автомобили през фискалната 2026 г., предишният план от ноември 2021 г. предвиждаше този процент да е 75. За домашния пазар марката от Йокохала предвижда продажбите на електрифицирани модели да достигне 58% (скромен ръст спрямо предишния план за 55%).
Nissan, който лансира Leaf — първият масово произвеждан електрически автомобил – през 2010 г., иска да настигне Tesla в САЩ и Volkswagen Group в Европа.
Производителят задели 2 трилиона йени ($14,7 млрд.) за електрификация на гамата.
Ашфани Гупта, главен оперативен директор, обяви, че Nissan ще представи 27 електрифицирани модела, включително 19 електромобила до фискалната 2030 г. Предишният план предвиждаше броят съответно да е 23 и 15.
През 2022 г. електрифицираните автомобили съставляват 13% от продажбите на марката в световен мащаб. В края на десетилетието този процент (заедно с продажбите на Infiniti) трябва да достигне 55.
В САЩ се предвижда Nissan да отговаря на изискванията на Inflation Reduction Act (който дава право на субсидии) до 2026 г. Това ще позволи на марката до края на фискалната 2030 г. общо 40% от продажбите на Nissan да са на изцяло електрически автомобили.