П родажбите на електромобили набират скорост, но предвижданията на някои компании за обема от общия микс са силно преувеличено, казват експертите, цитирани от Forbes.
Андрю Филбрук, изпълнителен директор на агенция IHS Markit, заявява в интервю, че европейските продажби на електрически автомобили ще се оглавят от семейни автомобили от ранга на Volkswagen Golf и Ford Focus. Идеята, че атаката на електромобилите ще се води от малки, нишови, евтини и леки автомобили е грешна. Премиум автомобилите с дълъг пробег се са предимно плъг-ин хибридни модели.
Макар батериите да се развиват изключително бързо по отношение увеличаване на пробега и намаляване на цената им, правителствата трябва да се намесят със субсидии за изграждане на мрежа от зарядни станции и при продажбата на електромобилите. Проблемът ще се окаже доставката на самите батерии, която няма да може да върви в крак с нарастващата продажба на електромобили, като тук за най-ярък пример може да се посочи Volkswagen, който твърди, че до 2025 г. ще продава 25% електрически автомобили от общия обем.
С гръмки обещания излизат и други компании, като последна към хора се присъедини Toyota, която обеща, че до началото на 2020 г. ще лансира 10 електрически автомобила, задвижвани на батерии (BEV). GM планира да продава по 1 млн. BEV до 2026 г.
BMW заявява, че между 15 и 25% от продажбите й до 2025 г. ще се падат на изцяло електрически (BEV) и плъг-ин хибридни автомобили (PHEV). Амбициите на Mercedes са почти същите, като трябва да се реализират с помощта на инвестиция в размер на $11 млрд. VW, заедно с подопечните й Porsche, Audi и Bentley са предвидили $40 млн. за BEV, автономни коли и различни услуги до 2022 г.
Според IHS Markit, комбинираните продажби на BEV и PHEV до 2025 г. ще достигнат само 15% на трите големи пазара в Северна Америка, Европа и Китай. Това ще се дължи на проблеми с доставката на батерии, инфраструктурата и, в случая със САЩ, на перспективата за ниски цени на горивата и търсенето на големи SUV.
Европейската агенция Automotive Industry Data (AID) е съгласна, че тези цели са особено високи, най-вече целта на VW да продава 25% електрифицирани автомобили.
Цялата тази надпревара за въвеждане на електромобили има един основен движещ фактор: да бъдат избегнати огромните глоби, които европейските компании ще понесат, ако не отговорят на новите стандарти за CO2.
Фулбрук смята, че комбинираните продажби на BEV и PHEV, които в момента съставляват 1,8% на споменатите три основни пазара в света, ще нараснат до 7% през 2020, 15% до 2025 и над 25% към 2030.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Най-скъпите 10 автомобила в света през 2017 г.
За пръв Volkswagen прескочи границата от 6 млн. за година
Най-добрите и най-разочароващи автомобили според Consumer Reports