П редставяйки новата концепция на Smart на салона в Париж, Дитер Цече заяви, че компанията ще стане първата в света с изцяло електрическа гама. Пет минути по-късно разглеждах Model 3, а възмущението на щанда на Tesla бе огромно. И с право, защото така казани, думите на Цече са пълна лъжа. Може би трябваше да поясни, че говори за моделна гама, която от конвенционално задвижване ще премине изцяло на електрическо.
Вкарвам този нюанс като предисловие, защото огромните проблеми и въпросителните около бъдещето на Model 3 и Tesla вече са в миналото. Поне на пръв поглед. Защото нито подвижващи туитове, нито съдебни дела, нито Комисията по ценни книжа на САЩ, нито глоби от $20 млн. не могат да спрат все по-бързо завъртащото се производствено колело.
През август Model 3 влезе в Топ 5 на най-продаваните автомобили в САЩ, нареждайки се между Hyundai Elantra (15 475) и Toyota Corolla Family (26 155).
Месец по-късно Model 3 продължава с впечатляващото си пазарно представяне, с каквото не може да се похвали никой друг електрически автомобил до момента. През септември продажбите на Corollas са паднали до 20 797, докато очакванията са, че Tesla е доставила до крайните потребите 22 250 автомобила Model 3. Това се случва въпреки факта, че базовият модел от $35 000 e на месеци от пазарната си поява, а Tesla продължава да изпитва затруднения с доставката на автомобили в голяма част от САЩ.
Какво да очакваме от Model 3? Ако задържи този темп на продажбите, то Honda Accord, Civic и Toyota Camry ще трябва да следят огледалата си за обратно виждане, защото Tesla настъпва.
Mercedes приближи новата B-класа до кросоувър формите
Виетнамците от VinFast и Дейвид Бекъм бяха гвоздеят на програмата в Париж