П роизводственият план на Tesla Model 3 през последната година бе съпроводен с редица проблеми и отлагания, които предизвикаха съмнения дали електрическият седан може да носи печалба. Според един от най-яростните критици на автомобила в началото, Model 3 може да е печеливш, при това с голям процент.
Munro & Associates е малка компания, базирана в Детройт, която се занимава с разглобяването на нови автомобили и анализ до последния им болт. През април компанията излезе със становище, че автомобилът е много зле сглобен, но по-лошото – скъп за производство. По втората точка Санди Мънро, основател на компанията, промени коренно мнението си. Допълнителни анализи са показали, че автомобилът може да носи печалба. Нещо повече, той дори има потенциал да носи цели 30% печалба, което никой друг производител на електрически автомобили не би могъл да постигне.
Мънро казва, че системите, които най-много са го впечатлили, са били интеграцията на бордовото окабеляване, което той нарича „инженерна симфония“, както и ефикасността на батерията, разработена от Tesla и Panasonic Corp. Мънро прави и подробно съпоставяне на части и материали на Model 3, Chevrolet Bolt и BMW i3, при което Model 3 излиза напред.
Докладът на Мънро идва като потвърждение на публикация в германското списание WirtschaftsWoche от юни, в която се твърди, че германски инженери са стигнали до извода, че производството на Model 3 струва около $28 000 - $18 000 за материали и $10 000 за производство. В момента най-евтината модификация Model 3 струва около $50 000.
Х-Factor: отборът на Opel за SUV хитове (тест драйв)
Daimler и BMW ще изместят Tesla от лидерството на пазара на електромобили
Polestar пуска конкурент на Model 3: 400 к.с. и пробег до 560 км