О сновното „слабо място“ на електрическите автомобили е пробегът им и времето за зареждане. Очаквано, това са и едни от най-важните критерии за избиращите такъв автомобил. Нова класация на консултантската компания P3 Group открива кои са петте електромобила с най-бързо зареждане и най-голям пробег, съобщава InsideEVs.
Класацията е базирана на тестове на 13 от най-продаваните електромобили в САЩ. Всички са поставени в равни условия – зареждане на батериите съответно за 10 мин. и за 20 мин.
Tesla Model S
Зареждането на всеки автомобил е започнало при 10% останал заряд в батериите, като всички са преминали преглед преди зареждането. Тестовете са направени между 3-ти и 16-ти април т.г. в Сан Франциско. В резултатите не са взети предвид други, типични за ежедневието на електрическите автомобили като наличност на зарядни станции и време за чакане на свободно място.
Може би без изненади, първите две места са за по-скъпите модели. Лидер се оказва Lucid Air Grand Touring. 20 минути зареждане осигуряват пробег от почти 335 км. На второ място е Tesla Model S Plaid – 311 км за 20 минути зареждане. И двата модела имат почти идентичен резултат при 10 минути зареждане – 199 км. спрямо 198 км.
Kia EV6 тест драйв
Третото място е за по-достъпен модел – Kia EV6 LR. След 20 минути зареждане колата може да измине още 307 км. Освен това тя дори е първенец по пробег след 10 минути зареждане – 204 км.
Топ 5 се попълва от още два модела на Tesla – Model 3 LR и Model Y LR. Техните резултати са доста близки. Model 3 изминава 272 км. за 20 мин. зареждане, а Model Y – 259 км. При по-краткото зареждане от 10 минути, резултатите са съответно 177 км. и 170 км.
Porsche Taycan GTS Hockenheimring Edition
Европейските марки показват малко по-слаби резултати в този тест. Porsche Taycan GTS може да измине съответно 246 км. и 164 км. BMW iX xDrive50 е постигнал 219 км. и 127 км., а Polestar 2 LR – 212 км. и 125 км. Volkswagen ID.4 Pro записва резултат от 207 км. и 125 км.
От P3 Group препоръчват на производителите да обърнат по-голямо внимание на поддръжката на батериите и оптимизирането на технологиите за зареждане, за да могат да са още по-бързи и ефикасни. Това ще има голяма роля за по-бързото приемане и навлизане на електромобилите занапред, казват анализаторите.