П роучване на инвестиционната банка UBS казва, че допълнителните разходи за производство на електрически автомобил спрямо конвенционален модел с двигател с вътрешно гориво ще падне до само $1900 на кола до 2022 г. Две години по-късно тази разлика ще изчезне напълно.
Този извод почти се доближа до извода на IHS Markit. Те считат, че средната цена на киловатчас на батерията ще падне под $100 през 2023 г. Именно границата от $100 се смята за прагът, при който цените на ел. колите и колите с ДВГ ще се изравнят.
Цените на е-колите и конвенционалните автомобили ще се изравнят до 3 години
UBS стига до своя извод след анализ на батериите на седемте най-големи производителя. Те се концентрират върху батериите, защото те съставляват между една четвърт и две пети от цената на целия електрически автомобил. Банката добавя, че цената може да падне под $100 за киловатчас още през 2022 г. (разминаване с една година спрямо IHS Markit, но това не е толкова дълъг период).
За 43% от европейците е-колите са средството за справяне с климатичните промени
Очакванията на UBS са, че пазарният дял на електрическите автомобили ще достигне 17% до 2025 г., а през 2030 г. той вече ще е 40%.
Анализаторът Тим Буш заявява: “Няма много причини, заради които да купите автомобил с ДВГ след 2025 г.”. Буш добавя още, че спадът на цената на батериите няма да е просто последния пирон в ковчега на автомобилите с ДВГ, а ще елиминира смисъла от хибридни автомобили.
Колко по-ниски са експлоатационните разходи на е-кола спрямо конвенционален автомобил
Експертите са на мнение, че спадът на цената на батериите ще задейства бърз преход към електромобили, които вече се радват на много увеличено търсене в Европа и Китай. Това кара независимия анализатор Матиас Шмидт да смята, че до края на 2020 г. в ЕС ще бъдат продадени около милион електрически и хибридни автомобили.
Разкриха цената на най-евтиния електромобил в Европа