Колко по-ниски са експлоатационните разходи на е-кола спрямо конвенционален автомобил

Пламен Георгиев,
електромобили 1600х900

Vesti.bg

С тане ли дума за покупка на електромобил, мнозина вероятно все още се спират от високата първоначална цена, която е по-висока от тази на еквивалентен бензинов модел. Но ново проучване на Consumer Reports показва, че, когато се разглеждат общите разходи на собственост – включително стартова цена, разходи за гориво и поддръжка, - електромобилите излизат с едни гърди напред.

Когато се сравняват автомобили с еднакви размери от един и същ сегмент, първоначалната цена на електромобил може да е по-висока с 10 до 40% спрямо идентичен бензинов модел (тук се разглежда пазарът в САЩ). Проучването на Consumer Reports показва, че собственикът на електромобил може да спести между $6000 и $10 000 по време на експлоатационния му живот.

Цените на е-колите и конвенционалните автомобили ще се изравнят до 3 години

При по-евтините модели икономията, която се прави в течение на жизнения цикъл на електромобила (посочва се пробег от 200 000 мили, 320 000 км), обикновено надхвърля допълнителната стартова цена на сравнима е-кола. Пример: Chevrolet Bolt струва $8000 повече от Hyundai Elantra GT, но собственикът на Bolt ще похарчи $15 000 по-малко в течение на пробег от 320 000 км. Проучването казва, че за подобен пробег ще бъдат спестени $7000 от експлоатационни разходи

Ситуацията е по-впечатляваща в средния луксозен сегмент. Tesla Model 3 струва по-малко от BMW 330i, като е само с $2000 по-скъпа от Audi A4. Но икономията от експлоатационните разходи на Model 3 са около $17 000, сравнена и с двата германски конкурента.

За 43% от европейците е-колите са средството за справяне с климатичните промени

Икономията, която може да се постигне от разходите за гориво, зависи от размера на автомобила и продължителността на използването му, казва проучването. Средно през първата година може да се спестят $800, докато собствениците на пикапи може да спестят до $1300. Икономията в SUV сегмента автомобилите е някъде по средата. След седем години собственост, лек електрически автомобил може да донесе икономия до $4700 от гориво, при собствениците на пикапи този параметър може да достигне до $9000. В течение на целия жизнен цикъл икономията може да достигне съответно $9000 и $15 000. Разбира се, Consumer Reportsправи много уточнения и допускания, тъй като факторите гориво и цената (както и пробег) са доста разтегливо понятие.

Огромната радиаторна решетка на Х7 e любима в България

Mercedes обеща 6 електромобила в близко време

Обяздваме 2385 „коня” от М-гамата на BMW (тест драйв)

Източник на статията: Vesti.bg

Consumer Reports е-коли електромобили