П рез 2015 г. Porsche представи Mission E, с което стана ясно, че Model S на Tesla ще трябва да догонва. Серийният модел се нарича Taycan и ще го видим през 2019 г., но днес Porsche разпространи официалните параметри за своя сериен електрически модел. И те са впечатляващи, много близки до тези на прототипа.
Задвижването ще се осигурява от два синхронизирани електромотора – по един за всяка ос, - генериращи обща мощност от 600 к.с.
Тези два електромотора ще се захранват от високоволтови литиево-йонни батерии, които трябва да осигурят нужния ток за изминаване на над 500 км, но от компанията не конкретизират по кой тестови цикъл е измерен този пробег. Да се надяваме, че става въпрос за предстоящия за влезе в сила Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP), а не за New European Driving Cycle (NEDC), който ще влезе в историята този септември.
След като батериите се изтощят, само за 15 минути те ще могат да се заредят с достатъчно ток за изминаване на 400 км. Това е възможно благодарение на възможностите за бързо зареждане на Taycan, разчитащ на 800-волтови зарядни. Чистият електромобил на Porsche ще отговаря на европейския и американски стандарт Combined Charging System (CCS), докато В Япония и Китай ще поддържа местните стандарти.
Освен че е елетромобил, на първо място Taycan е Porsche, което ще рече, че ускорението от 0 до 100 км/ч ще трае под 3,5 секунди, докато достигането на границата от 200 км/ч ще отнема под 12 секунди.
Очакванията на Porsche са да продава по приблизително 20 000 бройки годишно, което е около 2/3 от годишните доставки на 911.
До момента са построени „трицифрен” брой прототипи, точният брой не се съобщава, като 21 автомобила от тях се намират в западната част на Южна Африка, където до момента са навъртели около 40 000 км. Но последната цифра е нищожна на фона на очакваните „милиони тестови километри”, които Taycan ще навърти, за да е напълно готов за клиентите си.
Този човек притежава 114 Golf-а. Не е перничанин, а австриец