С лед като дръпна спусъка за кардиналната промяна на автопазара и дамгосването на дизела, сега Volkswagen повежда електрическата революция. Да, Tesla я започна, но плановете на Volkswagen са да я оглави. Това стана ясно по време на годишната пресконференция в Берлин, на която Матиас Мюлер обяви част от стъпките за изпълнение на плана "Roadmap E."
Основната част от този план предвижда до края на 2022 г. компанията да е стартира производство на електромобили в 16 завода по света. Това е с цели 13 повече от сегашните 3, в които VW Group произвежда електрически автомобили към момента.
"Промяна в курса за супертанкера Volkswagen – пълен напред към бъдещето!" За две години заводите, способни да произвеждат електромобили, трябва да станат 9. След още две трябва да са готови и останалигте 4.
Друг аспект от плана "Roadmap E" е подписването на споразумения с производители на батерии в Китай и Европа, който трябва да гарантира доставките за електрическата гама I.D. Тези договори ще възлязат на стойност от 20 млрд. евро. Остава да се реши доставчикът на батерии за Северна Америка.
На салона в Женева VW Group представи три нови електрически концепции, в това число Audi e-tron, Porsche Mission E Cross и I.D. Vizzion. Обещанието на Мюлер е, че през 2019 г. ще се появява нов електрически автомобил „всеки месец. По този начин ще изпълним желанието си да предложим най-голямата гама електрически автомобили в света, чрез всичките ни марки, само за няколко години.”
Но това не означава, че VW се отказва от конвенционалното задвижване. VW ще инвестира почти 20 млрд. евро в портфолиото си през 2018 г., а планът е да се инвестират над 90 млрд. в бензиновите и дизеловите автомобили в следващите 5 години.
Въпреки „Дизелгейт“, Мюлер смята, че „дизеловите автомобили ще изживеят своя Ренесанс в не толкова далечно бъдеще.“
В преследване на светкавици с Opel Insignia GSi (тест драйв)
Range Rover Sport SVR с рекордно изкачване на „Пътя с 99 завоя“
BMW ще позволи на германците на върнат новия си дизелов автомобил