Volkswagen ще забави пазарното лансиране на най-малкия си и най-достъпен електромобил, тъй като олекотеният стандарт Евро 7 ще позволи малките коли с ДВГ да останат по-дълго на пазара от очакваното.
Базираният на ID.2all concept, представен миналият март, ще влезе в производство през май 2026 г., а не през 2025 г., твърдо auto motor und sport.
Серийният ID.2 трябва да се продава с базова цена под 25 000 евро. Това ще е най-ниската цена за електромобил от Volkswagen, но все пак ще е по-висока от тази на Polo, който също ще е на пазара по това време. Днес Polo стартира от под 22 000 евро в Германия.
VW и други европейски марки очакваха, че вече няма да могат да продават малки автомобили с ДВГ заради екологичния стандарт Евро 7, който щеше да ги направи непечеливши, ако не и губещи. Но страните от ЕС се споразумяха и олекотиха значително първоначалните изисквания, след които да не променят съществуващите в Евро 6 тестови условия и нива на емисиите СО за леките коли и вановете. Това значи, че малките автомобили могат да продължат да се произвеждат, без да се налага да се правят много скъпи оптимизации, които биха ги направили губещи за производителя.
Плановете на VW, твърди немското издание, са да представи серийния ID.2 през 2025 г., но масовото му производство да започне през пролетта на 2026 г.
Това забавяне идва с плана на боса Томас Шафер да разтърси търговската мрежа на марката с цел драстично намаляване на разходите.
Една от мерките предвижда, че отсега нататък ще се произвежда само 80% от предвижданите потенциални продажби за даден модел, е казал Шафер през auto motor und sport. Преди стратегията на VW е предвиждала буфер в плюс, ако търсенето е по-високо от очакваното.
Казано по друг начин, ако маркетинг отделът очаква от даден модел да се продадат 150 000 автомобила, от завода са излизали 170 000. Сега ще е обратното. Сега ще е обратното, ако очакванията са за 150 000 продажби, ще се произвеждат 120 000. Ако пък се окаже, че моделът среща много голямо клиентско търсене, на него ще бъде отговорено с допълнителни работни смени в заводите.
Този начин на планиране на производството ще се използва за пръв път с новия Passat, който ще се произвежда в Братислава, Словакия. Passat чакаме да дебютира в нашата страна тази пролет.