BMW представи обновеното iX, което идва с повече мощност, технологии и по-голям пробег. Това е фейслифта на модела, като предлага доста промени на всички нива.
Внимание първо привлича външният вид. Дизайнът започва плавния преход към стила на Neue Klasse. Острите линии са повече, а фаровете вече имат отличителните за Neue Klasse дневни светлини. Добавена е и опция за светещ контур около „бъбреците“. Стандартното оборудване включва адаптивни LED фарове с функция за завой, нови „градски светлини“ и др.
Дизайнът продължава с нови престилки, по-спортни щрихи. Ще се предлага и M Sport пакет за по-агресивен стил. Има и нови 22-цолови M джанти, които са ексклузивни за модела. Добавени са и нови цветове.
Още повече промени има в задвижването. Всички варианти на iX имат два електромотора – по един за всяка ос. Системата е преработена, за да предлага още повече мощност и да я използва пълноценно.
Серията започва с iX xDrive45. Моделът има 408 к.с. обща мощност, като ще спринтира до 100 км/ч за 5,1 секунди.
BMW iX
Второто предложение е iX xDrive60. Общата му мощност е 544 к.с., което му позволява да спринтира до 100 км/ч за 4,6 секунди. И двата са с електронно ограничена максимална скорост на 200 км/ч.
Топ версията е iX M70 xDrive. В спортен режим общата мощност е 659 к.с., а въртящият момент достига 1100Nm. Спринтът до 100 км/ч става за 3,8 секунди, а при специалния старт „с един крак“ – 3,5 секунди. Максималната скорост е 250 км/ч.
Въпреки повечето мощ, iX ще може да пътува по-дълго с едно зареждане. Колата използва нова технология за клетките на батериите, което увеличава тяхната плътност. Така xDrive45 има с 30% по-голяма батерия до 94,8kWh. При следващите две модификации, батериите са съответно 109.1kWh за xDrive60 и 108,9kWh за M70 xDrive.
Добавен е и нов инвертор, който увеличава ефикасността на консумацията на енергия. Това се отразява в осезаем скок в пробега – до 701 км/ за xDrive60, 602 км за xDrive45 и 600 км за M70 xDrive.
Зареждането също е оптимизирано и по-бързо. Моделите имат подобрена система за подготовка на батерията за зареждане, термопомпа, улеснен механизъм за сокета и др. xDrive45 поддържа зареждане с до 175kW, а другите два модела – 195kW. При използване на променлив ток, максималната скорост е 22kW. През приложението могат да се активират и режими за зареждане от соларни панели и различни източници, които допълнително оптимизират процеса.
Фейслифтнатото iX има и ново шаси и конфигурация на окачването, които са съобразени с повечето мощност и променения баланс на теглото заради новите батерии. Добавени са и още технологии за автоматизирано паркиране, асистиращи системи за шофиране и Ниво 2+ автономия при движение по магистрали.
Новости има и в интериора. Нов волан, седалки, повече опции за персонализация и конфигурация. Стандартното оборудване включва още комфортен достъп, подгрев за предните седалки и волана, Driving Assistant Plus, BMW Live Cockpit Professional, озвучителна система от Harman Kardon и др. На разположение е и новата BMW Operating System 8.5 с iDrive и 5G връзка.
Доставките ще започнат през втората четвърт на годината. Цените ще варират според региона.