Volkswagen твърди, че новият им електромобил с голям пробег ще е с до $8000 по-евтин от Tesla Model 3. Проблемът не всичко това е, че Volkswagen говорят за период след около 3 години, когато се очаква да се появи серийният вариант на компактния I.D. concept (с размерите на Golf), докато Tesla вече стартира продажбите на Model 3.
Не е сигурно също, че двата модела трябва да се сравняват, но пък и двата се очертават като уникални за индустрията модели, а също така и двата модела са с удължен пробег.
Д-р Томас Седран, стоящ начело на стратегическата група във Volkswagen Group, заяви по време на Автомобилния форум в Мюнхен, че I.D. ще е с между $7000 до $8000 по-евтин от Model 3. Заявката на Tesla от доста време е, че техният модел ще стартира от $35 000, което ще рече, че моделът на VW ще стартира от $27 000 до $28 000.
Тук обаче има една уловка. Приемаме, че Седран говори за базовата цена на Model 3 като отправка, а не използва очакваната от Илон Мъск средна цена на Model 3 от $42 000. Ако обаче случаят е точно такъв, то базовата цена на двата модела ще е идентична.
В последно време Volkswagen не изпуска случа да се заяде с Tesla, което изглежда доста не на място, тъй като за момента VW го прави само словесно, а не продава кой знае колко електромобили (като изключим Golf E в Норвегия). На другия полюс е Tesla, която, макар доста трудно и в малки обеми, стартира продажбите на дългоочаквания си Model 3.
Така че оставяме на вас да прецените има ли резон тази закачка, след като I.D. няма да се появи пред 2020 г., а в онзи момент не е ясно каква ще е цената на Model 3 (или очакваните множество електромобили с увеличен пробег).
Основният фактор за понижаване на цената на електромобилите ще е спадът на цената на батериите и увеличаване на конкуренцията. В последното сме сигурни, вероятно и първият фактор ще се случи, след като самият Седран очаква разходите на VW да спаднат от 150-200 евро/kWh на под 100 евро/kWh.
Що е то VW I.D.? Електромобил, естествено, който се очаква да предложи пробег от 400 до 600 км според цикъла NEDC, което ще рече между 280 и 425 км в реални условия. Той ще се задвижва от електромотор с мощност 125 kW (170 к.с.), а спринтът до 100 км/ч ще е в рамките на 8 секунди.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Mercedes-Benz X-Class е най-луксозният сред луксозните пикапи