Е хото от „Дизелгейт” все още резонира и Volkswagen се стреми да ни накара да забравим за TDI проблемите. През миналия ноември компанията обяви „най-големия процес на промяна в историята на Volkswagen” и сега обявява, че иска да стане „световен лидер в е-мобилността”.
Докато това е доста дръзко съобщение, компанията има ясна визия как да го постигне. Тя планира да продава не по-малко от 1 млн. електромобила годишно от 2025 г. Стартът ще бъде даден през 2020 г., когато първият електромобил от семейство I.D. ще бъде лансиран. В следващите пет години след него ще се появят още три електрически модела.
Интересното е, че този план на Volkswagen е крачка назад спрямо първоначалния план на компанията. През ноември VW заяви, че ще има над 30 изцяло електрически автомобила през 2025 г., като целта бе през 2025 г. да продава по 2-3 млн. годишно.
Първият електрически модел на пазара ще бъде толкова важен за марката, колкото са класиките Beetle или Golf, както обясни Volkswagen по време на представянето на I.D. concept на салона в Париж миналия септември.
Volkswagen I.D. Crozz
Но Volkswagen има и други планове, касаещи основно SUV гамата, която има ключова роля в продуктовата стратегия на марката. VW иска „съществено да заздрави присъствието си в този сегмент”, за да „разшири своето световно моделно семейство” от първоначалните 2 на 19 SUV-а. Казано просто, в следващите 8 години малката ще има на пазара не по-малко от 19 SUV модела.
Междувременно компанията търси начини да намали разходите си, като последните слухове са, че Beetle и Scirocco може да бъдат свалени от конвейра, а наследници няма да има. Говори се също, че се търси купувач на мотоциклетната марка Ducati.
Четете още:
Toyota Land Cruiser e най-бързият всъдеход в света
Фейслифтът на Peugeot 308 с 8-степенен автоматик и нов дизел
Потенциал за 50 пъти по-високи продажби на електромобили в САЩ