Новата EV платформа на VW ще предлага до 1700 к.с. от 2026 г.

Оливер Блуме обещава още, че зареждането на електромобилите от 10 до 80% ще отнема 12 минути

платформа MEB

, Volkswagen

Платформата MEB на Volkswagen Group

О ливер Блуме, който пое роля на Volkswagen Group, направи доста смело изявление за бъдещите електромобили на концерна. След като самата компания обяви, че новата платформа SSP за електромобили ще се забави за към края на десетилетието, Блуме сега твърди, че тя отново е в срок е ще бъде лансирана през 2026 г.

Докато Херберт Дийс бе начело на VAG, бе казано че се работи по една EV платформа за всякакви видове и марки електрически автомобили: от най-малките градски електромобили до най-големите луксозни SUV. Обещанията бяха още за водещ в индустрията софтуер и напълно автономно управление.

Знаем какво се случи след това: Volkswagen пострада тежко именно от доста проблеми със софтуера, проектът Artemis бе заметен някъде на заден план, а датата за лансиране на платформата SSP бе избутана за 2028 г., дори за края на десетилетието.

Но сега, в интервю за Autocar, Оливер Блуме заяви смело, че платформата SSP отново е в график и ще бъде лансирана през 2026 г. Тя ще може да доставя до 1724 к.с., а не както преди се обещаваше – до 1115 к.с. Ако той излезе прав, връщането на SSP в график и обещаваните цифри вероятно ще е най-големият успех на Блуме. Защото тази нова платформа ще е ключовият фактор за печалби в бъдеще.

Друго обещание, което дава Блуме, е свързано с времето за зареждане на електромобилите от 10 до 80% за 12 минути! Настоящата платформа МЕВ осигурява зареждане за около 35 минути. За това ще помогне новата универсална архитектура на клетката, която разчита на различни химични съставки. Най-евтините електромобили ще разчитат на LFP батерии.

Макар платформата SSP да застане в основата на всяка марка под шапката на VW Group – от най-евтиния модел на Skoda до най-скъпия на Lamborghini, не всяко шаси ще е идентично. Volkswagen ще работи по по-малка версия на платформата, която ще бъде предназначена за най-евтините модели, Audi ще работи по средна платформа, а Porsche ще създаде най-голямата и най-скъпа версия на платформата.

Новият софтуер на VW ще позволи и постигане на Ниво 4 на автономност. На практика това ще означава самостоятелно движение, но в автомобила ще бъдат запазени воланът и педалите.

Макар Блуме да обещава, че SSP ще бъде лансирана през 2026 г., модернизираната MEB+ ще е готова през 2025 г. (ще намали времето за зареждане от 10 до 80% до 21 минути), докато автомобили, базирани на платформата PPE (Premium Performance Electric), която Audi и Porsche разработват съвместно трябва да започнат да излизат догодина (Porsche e-Macan and Audi Q6 e-Tron).

Оливер Блуме SSP Volkswagen платформа E-GMP архитектура електромобили в България