Д ийс обеща, че ще бие Tesla в собствената й игра с проекта Trinity. Оливер Блуме каза, че няма да строи предвидения завод за електрическия седан, който да направи „хиперскок” и да изпревари Tesla.
Дийс обеща, че от 2026 г. електромобилите на Volkswagen ще използват новата платформа SSP за електромобили. Вчера стана ясно, че това няма да се случи. Вместо това настоящата платформа МЕВ ще се усъвършенства, тъй като SSP се е забавила в развитието си с поне две години.
Дийс обеща, че проектът Artemis на Audi ще развие автономност от Ниво 4, сега става ясно, че Блуме дърпа шалтера и на този проект. Причината е, че концентрацията трябва да е в посока отстраняване проблемите от софтуера, който ползва концернът. В същото време напредъкът по Artemis е много малък, но продължава да гълта ресурси.
На 15 декември се очаква Оливер Блуме да представи пред борда на директорите новия си екшън план за решаване на софтуерните проблеми.
Оказва се, че подразделението на VW Group за лекотоварни автомобили ще е първото, което ще лансира автономни автомобили, разчитащи на разработен от Cariad софтуер за автономно управление. В момента в Израел се тества гама от автономни ID Buzz, част от партньорството с Mobileye.
Audi ще лансира автономни автомобили през втората половина на десетилетието, без да има фиксирана времева рамка.
Новата програма за софтуерно развитие предвижда платформите 1.1 и 1.2 да продължат да се развиват, като 1.2 ще се преименува на "Software Premium". Тя е предназначена за Audi и Porsche, като трябва да е готова да края на десетилетието. Масовите марки ще използват платформата 1.1.
Нова, разработвана от Porsche автомобилна архитектура (наречена SSP61), ще бъде лансирана през 2026 г. за премиум марките на VW Group. Тя трябва да послужи за основа за електрическата Porsche Panamera, както и за електрическите флагмани на Audi, разработвани под кодовите наименования Landjet и Landyacht.
Porsche ще използва SSP61 и за нов електрически SUV, позициониран над Cayenne.
Новите модели ще използват софтуерната платформа 1.2, но без функции за автономно управление със свалени от волана ръце, казват източници от компанията. По-развита платформа 2.0 може да бъде добавена около 2028 г. Същата платформа трябва да използва и топ електрическия седан на VW, разработван в рамките на проекта Trinity.