Бъдещите е-коли на VW - 700 км пробег, ще има и модел за 25 хиляди евро

Производителят планира да пусне на пазара 10 нови автомобила до 2026 г. Единият от тях ще е базов

,
Volkswagen MEB

Volkswagen

Volkswagen Group обяви предизвестена и важна промяна по отношение на електрическите й модели - платформата MEB ще бъде усъвършенствана и осъвременена, за да стане МЕВ+.

Тя ще дава началото на още повече нови коли, при това с удължен пробег - до 700 км, като ще може и да поддържа скорост на зареждане от 175-200 киловата, което означава наистина малко време.

Архитектурата ще постигне тези стойности с помощта на батериите от ново поколение на компанията. VW също така ще подобри „цифровата инфраструктура“ на платформата, която според концерна може да донесе „значителни добавки“ към функциите за автоматизирано шофиране.

VW добавя, че прави значителни инвестиции за по-нататъшно развитие на технологията и „използване на пълния потенциал на тази успешна платформа и гарантиране, че тя остава конкурентоспособна“.

Мащабируемата архитектура дава на VW свобода при разработването на коли. Поставянето на батериите в долната част между двата моста създава условия за повече пространство в кабината. Така например, ID.3 предлага същото пространство като Passat, но с размерите на Golf.

Производителят планира да пусне на пазара 10 нови модела до 2026 г. Компанията планира автомобили както за масовите, така и за премиум сегмента, а един от тях ще е с начална цена от 25 000 евро.

Това бе обещано още от предишния шеф Херберт Дийс - за 2025 г., и явно остава в плановете, което е добра новина, тъй като неговият наследник Оливер Блуме предприема различен курс и прави големи промени.

Volkswagen не споменава платформата SSP, която е за луксозни и спортни автомобили и трябваше да подкрепи модела Trinity. Наскоро се появи доклад, в който се твърди, че производителят е напът да отложи проекта поради проблеми със софтуера. И че SSP архитектурата няма да дебютира през 2026 г., както беше планирано първоначално.

MEB стартира през 2019 г. с ID.3. Досега е дала живот на 670 000 автомобила, като 500 000 от тях са VW ID. Audi, Cupra и Skoda също използват платформата. VW Group не казва кога да очакваме дебюта на обновената архитектура, но много вероятно е това да стане още от 2024 г.

 Обновеният VW ID.3

Volkswagen

Обновеният VW ID.3

Нов електрически SUV с размерите на Tiguan

Има и друга новина - Volkswagen заяви, че ще инвестира 460 милиона евро в своя завод във Волфсбург заради обновения ID.3 и нов електрически SUV с размерите на Tiguan. Те ще се правят там.

SUV-то ще произлиза от MEB+, което означава поне 700 км пробег и бързо зареждане. Возилото ще допълни съществуващите ID.4 и ID.5. Не е ясно кога ще се качи на конвейера.

ID. 3 ще продължи да се произвежда и в Цвикау.

Volkswagen Group

Volkswagen Volkswagen Group MEB Волфсбург платформи