Nissan се подготвя за масова атака на пазара на електромобили с EV версии на Qashqai, Juke и X-Trail, които очакваме на пазара през 2025 г.
Шефът на Nissan Europe казва пред Autocar, че този ход трябва да помогне на компанията да постигне 50% дял на електрическите автомобили към 2030 г.
Въпросът е, че ние правим прехода по интелигентен начин, с e-Power и след това BEV“, казва Гийом Картие. „Тъкмо лансирахме e-Power. Трябва да се възползваме от него в Qashqai. Ние се развихме, така че това [BEV] е нещо, към което е естествено да гледаме, което изглежда ще бъдещето.”
Хибридната система помощна на Qashqai да увеличи продажбите си в Европа до 105 956 през миналата година. Японската марка възлага надежди и на електрическата алтернатива, за да съживи продажбите на X-Trail, които спаднаха със 74% в Европа миналата година до едва 2380 бройки. Това го остави под електрическия Nissan Ayira, който постигна 3182 през дебютната си година.
И трите модела се очаква да използват платформата CMF на Алианса. За пръв път тя бе използвана от Ariya, сега CMF-EV се използва и от Renault Mеgane E-Tech Electric.
В момента Qashqai и X-Trail използват платформата CMF-CD, докато Juke - CMF-B, която се използва и от Renault Clio.
Електрическите варианти на трите популярни модела се очакват като заместници на съществуващите модели, очакват се в периода 2025 – 2027 г. Първи трябва да дойде Juke EV, но Картие намеква, че и трите модела ще се продават успоредно с e-Power вариант.
През декември пред британското издание Дейвид Мос, старши вицепрезидент R&D в Европа, казва, че се задава ново поколение батерии „след няколко години” с „по-добра енергийна плътност, ефикасност и по-неска цена”.
Очаква се, че тези три нови модела ще дойдат с по-голям пробег от тези 500 км на Ariya с нейната батерия с капацитет 90 kWh. Но не говорим за твордотелни батерии, които в гамата на Nissan ще се появят през 2028 г.