П рез декември 2023 г. Германия изненадващо прекрати субсидиите за електрически автомобили и това незабавно се отрази осезаемо на продажбите. Декември традиционно е по-слаб месец, но след спирането на субсидиите, ситуацията е още по-негативна, показва анализ на InsideEVs.
През декември 2023 г. в Германия са продадени 241 883 автомобила. Това е с 23% по-малко спрямо декември 2022 г. Очаквано, сериозен е спадът на нови Plug-in автомобили, като в това число влизат изцяло електрически и plug-in хибриди – 58% по-малко до 72 548 броя. Това е 30% от пазара.
Конкретно продажбите на Plug-in хибриди падат със 74% до 17894 броя или 7,4% от пазара. Изцяло електрическите автомобили са с 48% по-малко – 54 654 или 22,6%.
Спадът е сериозен, като коства от общия годишен резултат. През 2023 г. в Германия са продадени 699 943 Plug-in автомобила. От тях 524 219 са изцяло електрически. Това е 18,4% от всички и е с 11% повече. Plug-in хибридите обаче се сриват с 51% до 175 724 нови продажби или 6,2% от пазара. Така в крайна сметка общият годишен резултат е с 16% по-малък спрямо 2022 г.
От гледна точка на брандове, през декември най-добре се представя BMW с 10 342 нови plug-in коли, от които 8257 са изцяло електрически. На второ място е Volkswagen със 7147 броя, от които 6183 са изцяло електрически. Трети са Mercedes съответно с 6631 броя и 2688 електрички.
Въпреки това за цялата 2023 г. първенец е Volkswagen със 78 427 електрифицирани коли, от които 70 628 са изцяло електрически. Втори са Mercedes-Benz със 78 138 електрифицирани коли, от които 36 703 са електрички. Трети са Tesla със 63 685 броя.
Най-продаван конкретен модел е Tesla Model Y с 45 818 броя или 29% ръст. На второ място е Volkswagen ID.4/ID.5 - 36 353 броя и 46% ръст, следван от Skoda Enyaq iV - 23 498 броя. Общо за цялата 2023 г. в Германия са продадени 2 844 609 нови автомобила с всички видове задвижвания, което е увеличение със 7,3%.