BMW Group обяви рекордни резултати за 2023 г., които подобряват всички предишни постижения на концерна досега. Компанията записва най-добрите продажби в историята си, както и солиден ръст на интереса към електрическите ѝ модели.
Общо BMW Group е продала 2 555 341 автомобила през 2023 г. или с 6,5% повече спрямо 2022 г. Логично, повечето от тях са BMW – 2 553 835, което е със 7,3% повишение. Компанията казва, че с този си резултат, BMW е запазила позицията си като водач на глобалния премиум сегмент.
Особено голям е успехът за изцяло електрическите коли на BMW. Баварците са продали 330 596 електрички, което е ръст от 92,2%. Само през последната четвърт на миналата година BMW е доставила 113 458 електрически коли, което е скок с 55,4%.
Отлично се представя и М дивизията. Тя е продала 202 530 автомобила, което е ръст от 14,3% и е най-добрият резултат в историята на М-ките. За втора поредна година, най-продаваният М модел е i4 M50.
MINI също записва стабилни резултати. Продадени са 295 474 автомобила, което е повишение с 0,9%. Компанията е доставила 45 261 електрически MINI-та.
Рекорди има и за Rolls-Royce. Компанията е доставила 6032 автомобила – най-много в рамките на година досега. Освен това всеки един от тях е бил персонализиран от своя собственик.
BMW Motorrad също пише рекорди. Компанията е доставила 209 257 мотора и скутера, което е увеличение с 3,1%.
Общо най-много са продажбите на BMW Group в Азия – 1 070 142 броя. Следва Европа с 942 805 автомобила. Концернът записва ръст на продажбите си във всички региони.