Neue Klasse на BMW ще знае какво ще правите, преди да го направите

Освен че ще изминава до 800 км на ток и ще се зарежда с максимум до 400 kW, iX3 ще спира автоматично на червен светофар. И много други

BMW Neue Klasse iX3

BMW

BMW публикува нови подробности за първия модел от серията Neue Klasse, iX3, преди дебюта му на автомобилното изложение в Мюнхен тази есен. Този модел обещава наистина да донесе изключителни предимства на фронта на електрическата мобилност.

BMW отдавна потвърди, че моделът ще използва нови цилиндрични батерийни клетки, които имат 20% по-висока енергийна плътност от призматичните клетки, използвани днес. Благодарение на тази промяна, iX3 50 xDrive се очаква да има пробег до 800 км по WLTP. Това вече звучи повече от впечатляващо, но този факт е само върхът на айсберга, тъй като моделът има и възможност за бързо зареждане с постоянен ток с мощност 400 kW. Това ще позволи на кросоувъра да достигне пробег от над 350 км само за 10 минути.

Говорейки за зареждане, iX3 разчита на „интелигентна вратичка за зареждане“, която ще се отваря автоматично благодарение на използването на изкуствен интелект. Както обясни производителят, когато водачът се приближи до позната или заучена точка за зареждане, капакът се отваря автоматично, за да направи процеса на зареждане малко по-бърз и удобен. Клиентите ще намерят и двупосочни възможности за зареждане, включително Vehicle-to-Load, Vehicle-to-Home и Vehicle-to-Grid. Те позволяват на кросоувъра да действа като авариен източник на захранване.

Докато по-голямата част от „ламарините“ са покрити с камуфлажен плат, iX3 разполага с панорамна iDrive система, която се състои от дисплей между предните А-колони, както и голям централно монтиран екран с операционна система BMW Operating System X. Към тях се присъединява и „срамежлив“ волан с бутони, които светват, когато са налични различни функции. Имаме още тесни вентилационни отвори, монтирани на вратите контролери за седалките и опционален 3D head-up дисплей.

По темата за технологиите, BMW потвърди, че iX3 ще има системи за подпомагане на водача от следващо поколение, които използват изкуствен интелект. Кросоувърът също така има скорости на обработка, които са 20 пъти по-бързи от предишната система. Автомобилният производител не уточни подробности, но спомена шофиране по магистрала без ръце, както и функция за автоматична смяна на лентата. Към тях ще се присъедини нова система за асистент за движение на по магистрала и в града, която „помага на водача в сложни ситуации на шофиране в градски райони“. Според съобщенията тя може да се справя с тесни завои и кръгови кръстовища, както и автоматично да спира за червен светофар, преди да възобнови движението, когато светне зелено.

Можем да очакваме и усъвършенствана система за паркиране, която предлага „базиран на изкуствен интелект избор от услуги за подпомагане на паркирането, разпознаване на места за паркиране, планиране на маневри и подобрено изживяване при паркиране“.

Производството на iX3 ще започне в края на тази година, а доставките, вероятно, ще започнат скоро след това.

BMW BMW Neue Klasse BMW iX3