BMW Group е първият производител на автомобили, който лансира напълно новоразработена дигитална нервна система за всички варианти на задвижване и сегменти на превозни средства. Тя е по-интелигентна, по-мощна и по-ефективна и се използва за първи път в моделите на Neue Klasse.
Четири мощни компютъра, наричани още „Superbrains“, съчетават изчислителната мощност за най-важните функции за клиентите: Infotainment системи, автоматизирано шофиране, динамика на управление и основни функции като например: достъп до автомобила, климат и комфорт. Четирите супермозъка имат над 20 пъти по-голяма изчислителна мощност от сегашното поколение автомобили и тяхната производителност вече е проектирана за бъдещи софтуерни и функционални актуализации, включително обучаеми функции на AI.
Основен компонент на дигиталната нервна система е радикално опростеният кабелен сноп. Това се базира на така наречената архитектура на зонален кабелен сноп, която изисква 600 метра по-малко кабели и осигурява 30% по-ниско тегло в сравнение с предишното поколение. Окабеляването е разделено на четири зони: предна част, каросерия, задна част и покрив. Супермозъците са свързани в мрежа чрез високоскоростни връзки за данни с по-малки управляващи блокове, контролери на зони. Те контролират и обединяват потока от данни на електрониката към и извън зоните. Това означава, че кабелите в автомобила са специфични за зоните и следователно могат да бъдат по-къси, по-тънки и по-леки.
Решаваща предпоставка за по-тънки и по-леки кабели са така наречените „Smart eFuses“. Това са цифрови предпазители, които заместват до 150 класически предпазители. eFuse имат значителен принос за 20% повишение на енергийната ефективност.
Изцяло новоразработената електронна архитектура формира основата за следващото поколение софтуерно дефиниран автомобил. Следващото поколение модели на BMW ще се възползва от това, след като Neue Klasse бъде въведена на пазара. Първият електрически модел на Neue Klasse ще влезе в серийно производство тази година в завода в Дебрецен (Унгария).