В тази времена на голямата промяна към електрификация, всяка марка има поне по един модел или серия, на които разчита да я изведат на друго равнище.
Както финансово, така и имиджово. Че и технологично.
За Cadillac това е представената по-рано тази година електрическа лимузина Celestiq, която трябва да влезе в производство след около година. Това, което повдигна много въпроси в ранната есен, бе цената, която започва от 300 хиляди долара.
Така Celestiq е по-скъп от преки конкуренти - при това с много, а макар и с луксозен профил, тази марка трудно ще издържи срещу по-реномирани съперници от Европа. Поначало сме свикнали американците да правят по-евтини коли и оттам тръгва всичко.
Но на Cadillac Celestiq се разчита да промени това - връщаме се на увода. Това ще стане и благодарение на програма за персонализации, целящи да направят всеки един автомоби уникален, единствен по рода си. Защото хората имат различни вкусове.
За всичко това говори главният инженер на Celestiq Тони Рома в подкаста Autoline Network.
Той разкри някои интересни факти за разработката и производството на електрическия автомобил. Рома потвърди, че търсенето надхвърля очакванията на всички в компанията.
Това на практика означава, че моделът е разпродаден за първите 12 до 18 месеца след началото на производството.
Вече имаме доста вдигнати ръце, много повече, отколкото ще можем да направим през първата година или дори 18 месеца”, каза Рома в подкаста.
Няма точни числа за производствения капацитет на Cadillac за Celestiq, въпреки че Рома намекна, че няма да се сглобяват повече от два на ден. Ръчно. Това означава около 400 в първата година.
Целият процес ще е наистина като за ВИП. Когато клиент направи заявка и плати капаро, той ще комуникира с дилър, който пък ще предава тази комуникация на дизайнер, инженер и т.н. Става въпрос за желанията и прищевките как даден автомобил да бъде направен, какви екстри да му се добавят.
Няма да има два еднакви автомобила, заключава Тони Рома. Екипът му няма да работи по повече от 6 коли едновременно.