Флагманът на Cadillac: $300 000, 600 к.с., 483 км пробег

Предстои да разберем дали GM ще пробва лимузината и в Европа

,
Cadillac Celestiq

Cadillac

Cadillac Celestiq

Cadillac представи официално новия си флагман Celestiq, който е изцяло електрически.

И е най-скъпият модел на луксозната американска марка в цялата й история, що се отнася до серийно производство. Изпреварва дори доказани в най-високите класове европейски брандове, а това е нещо ново - свикнали сме всичко що е на колела отвъд океана да е по-евтино.

Ако вече се чудите - Celestiq касае и Европа, тъй като по-рано тази година стана ясно, че General Motors планира да се завърне в Европа с GMC Hummer и Cadillac.

Cadillac

Повечете ще знаем догодина. Лимузината влиза в производство през декември, а доставките започват от 2024 г. Ще се прави ръчно - нещо, върху което Cadillac набляга изрично.

Cadillac

Той произлиза от платформата Ultium. Разчита на 111-киловатова батерия, като посоченият пробег е за 483 км. Електрическата му система поддържа 200 кВ DC при бързо зареждане, като при включване в такъв контакт за 10 минути може да измине до 126 км.

Два електромотора генерират общо 600 к.с. и 868 Нм макс. въртящ момент. До 100 км/ч ускорява за 3,8 секунди.

Cadillac

Очакването е с по 5 звена отпред и отзад - за максимален комфорт на пасажерите. За това помагат и авадпитвине амортисьори от последно поколение. Налична е системата Active Roll Control, която се намесва в завои.

Като опция се предлагат 23-инчови джанти, а гумите Michelin Pilot Sport EV са специално за модела.

Cadillac

Положително е, че производственият модел е много близък до концепцията, което важи както за смелите, но и типични за Cadillac черти по екстериора, така и за наистина тузарския интериор. Някои от материалите в него са от 3D принтер.

Цялото табло е от екрани (общо 55 инча!), като има и още един (таблет) на централната конзола. Разделени, най-големият е 12,6-инчов, а има още 8- и 11-инчов.

Над главите на пасажерите има стъклен покрив с четири контролируеми зони. Всеки може да регулира пропускливостта от 20 до 1 процента. Панелът е инфрачервено отразяващ и има нискоемисионни покрития, за да пази загравяне на интериора, когато навън е горещо.

Не, че няма свръхмодерна автоматична климатизация, това просто е още една възможност.

Най-нормални са сравненията с Lucid Air Sapphire, който обаче струва по-малко - около $250 хиляди като стартова цена, но и предлага доста по-голям пробег (може би двойно!), пък и максимална мощност, която в най-щедрия вариант достига 1200 к.с.

Cadillac

Cadillac Cadillac Celestiq General Motors