И зминаха десетилетия от последния нов модел на Cadillac, за който се е говорила като достоен конкурент на Rolls-Royce (с изключение на началото на 80-те години, когато и двете марки бяха с проблемен имидж), но GM се надява, че новият електрически Cadillac Celestiq може да привлече част от клиентите на британската марка, давайки нов живот на известното от едно време мото “standard of the world”.
Клиентите ще могат да закупят този супер луксозен електрически седан от края на 2023 или началото на 2024 г., като очакванията са, че повечето от тях ще са нови за марката, вероятно идващи от конкуренти като Rolls-Royce и Bentley, надяват се американците.
Тези очаквания не са случайни, тъй като серийният Celestiq ще струва в рамките на $300 000, вероятно и повече. Така той ще стане най-скъпият модел на марката, повече от двойно над сегашните $153 000, които се плащат за Escalade-V ESV. Не само това, но той ще излезе значително пред Bentley Flying Spur W12 ($212 000) Rolls-Royce Ghost ($311 000), които обаче не предлагат (за момента) електрически модел. И още нещо: Celestiq няма да се произвежда на обикновено поточна линия, а в голямата си част ще бъде ръчно сглобен в техническия център в Уорън, Мичиган.
Макар дизайнът отпред и отзад следва плътно дизайнерския език от новия Lyriq SUV, Cadillac твърди, че дизайнерите са се потопили дълбоко в историята на марката, по-специално в историята на моделите, построени през първите 50 години от съществуването й. Става въпрос за предвоенните V16 модели и Eldorado Brougham 1957. Влиянието на миналото се вижда повече от ясно в 7-спицовите джанти, които напомнят за блясъка на висшето общество през 30-те години.
Интериорът изглежда впечатляващо. Такова е 55-инчовото дигитално арматурно табло, което прави интериора на Lyriq да изглежда овехтял. Пътникът на предната седалка може да активира дигитални „щори” за уединение, които му позволяват да гледа видео съдържание, без водачът да може да го вижда. Двамата пътници отзад имат по един сензорен екран, вграден в облегалките на предните седалки.
Любопитен е четиризоновият интелигентен стъклен покрив. Да, има такива климатични системи, но Cadillac дава възможност на пътниците индивидуално да регулира пропускаемостта на слънчева светлина.
Cadillac обещава, че Celestiq ще бъде оборудван с Ultra Cruise, следващото поколение на системата за автономно управление, но не казва никакви технически параметри. Същото важи и за задвижването, като се знае само, че Celestiq е изграден на модулната платформа Ultium EV, използвана за Lyriq SUV и Chevrolet Blazer и Silverado.
Lyriq са предлага с един мотор (345 к.с.) и задно, както и с двумоторна комбинация с 507 к.с. Със сигурност Celestiq ще дойде с много повече от тези 500 електрически „коня”, ако Cadillac иска да привлече каймака на американското общество.
Ако трябва да се цели в определен конкурент, то това е Lucid Air, който се предлага във версии между 811 и 1126 к.с. Калифорнийският луксозен седан е способен да измине с едно зареждане до 837 км, докато Cadillac до момента е потвърдил само, че Celestiq ще има пробег от поне 300 мили (483 км).