Volkswagen ID.4 вече наистина може да се нарече световен електромобил, защото вече де произвежда в четири завода: Емден и Цвикау в Германия, Антин и Фошан в Китай. Новото попълнение тук е Емден, като до края на годината производството на електрическия модел ще започне още в Чатануга (САЩ) и Хановер. Резултатът от това е, че Volkswagen създава условия за производството на 1,2 млн. електромобила през 2022 г., базирани на пратформата МЕВ.
В завода в Емден са инвестирани около 1 млрд. евро, за да бъде трансформиран той от производството на коли с ДВГ за производство на изцяло електрически модели. Той става първият завод за електрически автомобили в Долна Саксония, но Volkswagen Group ще инвестира общо 21 млрд. евро до 2026 г. в провинцията, за да я превърне в център на електрическата мобилност в Германия.
Освен ID.4, в Емден ще се произвежда и моделът AERO B (седан и комби) от следващата година. До края на тази път ID. Buzz ще започне да се произвежда в завода на Volkswagen Commercial Vehicles в Хановер. През 2023 г. ID.3 ще започне да се прави във Волфсбург, докато Trinity, който трябва да промени правилата на играта на поето на електричестката мобилност в полза на VAG, ще бъде качен на конвейра прз 2026 г.
Групата инвестира още в Брауншвайг, Залцгитер и Касел за допълнително разширяване на съществуващото MEB производство на батерии, ротори/статори и електромотори.
Максималният капацитет на завода в Емден в края на годината ще е 800 електромобила дневно. За първото тримесечие на годината са реализирани над 30 000 бройки ID. 4, а от лансирането на модела в началото на 2021 г. вече са продадени дан 163 000 бройки, като към момента от компанията се хвалят, че имат около 73 000 поръчки за модела.