П олската компания Triggo направи електрически „автомобил” за големите градове, чиято широчина се променя от 148 до 86 см при нужда. Triggo, подобно на Renault Twizy, е в конфигурация 1+1 на салона.
Електрокарът, проектиран така, че батерията му да може да се сменява, е представител на клас L7E, категория за леки автомобили с максимално тегло (празен) от 400 кг (без батериите).
Triggo гарантира пробег до 100 км. Полската компания твърди, че пет броя от тяхното творение се побират в едно паркинг място, когато колелата им са сгънати. В момента моделът е в предпроизводствен процес, като серийното производство може да стартира в началото на 2021 г.
На борда на дългото 2,6 метра превозно средство има два мотора с по 10 kW мощност (системата мощност е намалена до 15 kW заради изискванията на клас L7E), както и батерия с капацитет 8 kWh, която може да се сменява. Докато самият модел тежи 400 кг (без тежащата 130 кг батерията), производителят изчислява максимална допустима маса от 750 кг.
Токът е спасението за мини автомобилите в Европа
Поляците възнамеряват да изпъкват сред конкуренцията с променливата широчина на своя продукт. По време на движение той е широк 148 см и може да достигне до 90 км/ч. Режимът за маневриране може да намали широчината до 86 см, което намалява диаметъра на завой до 3,5 метра. В такъв режим скоростта се ограничава до 25 км/ч.
Променливата широчина прави Triggo уникален, но това не значи, че той няма конкуренция. Германският ACM City е градско превозно средство, подобно в няколко аспекта на полското: ACM City е с идентично тегло и батерията му може да се сменява. Наскоро Citroen представи Ami, миниатюрна кола от сегмент L7E. Ami няма система за смяна на батерията, но пък тежи 485 кг с батерията и е готов за серийно производство.
Побеснял тираджия прегази Ferrari-то на шефа си