К оронавирусът ще накара хората отново да заложат на личния автомобил като предпочитано средство за предвиждане. Общественият транспорт и споделеното пътуване ще минат на заден план, като личният автомобил отново ще е нашият „остров на спокойствието“, когато трябва да се придвижим.
Един бърз поглед към сайтовете за обяви за употребявани автомобили ще ви убеди, че предлагането е значително, което прави задачата за избор на най-подходящата оферта много по-сложна. Ако спазвате няколко просто препоръки и „си напишете домашното“, ще намалите значително риска от грешна покупка.
Пробег
Най-важният параметър, който обикновено проверяваме, наред с годината на производство, е пробегът на предлагания автомобил. Ясно е, че една кола на 15 години няма как да бъде на 100 000 км, защото това прави средно месечен пробег под 600 км.
Средната възраст на „новия внос“ е 17 години
Въпросът тук по-скоро е как да разберем дали цитираният пробег е реален и ако не е – с колко се различава от истината. В случая най-добре е да разчитате на сайт за проверка на историята като VIN-Info.com. Ако автомобилът е със западноевропейски произход, е твърде вероятно да има редовни вписвания на събитията от неговата история – от нормалните сервизни обслужвания до инциденти. Именно по вписания пробег при инспекциите можете да видите как е вървял пробега на колата с времето и дали отдавна не е надхвърлил това, което пише на километража в момента.
Удари и механични повреди
Ако имате по-набито око, ще можете да различите разликите в нюансите на боята на различните детайли (особено с добри слънчеви очила) и ширината на фугите между тях.
TUV класира трошките на пазара
Операциите за ремонт, обаче, стават все по-високотехнологични, така че много често е почти невъзможно да разберете, че даден детайл е пребоядисван или сменян. Затова можете да разчитате на съвестта на контролните органи, които са вписали инцидентите и застрахователните събития в историята на автомобила. Така с помощта на отчет за историята, ще можете да видите не само дали конкретната кола е участвала в ПТП, доколко сериозно е било то, но и какви по-сериозни механични ремонти са извършвани.
Брой собственици и произход
Всеки се грижи различно за колата си, а и големият брой предишни собственици може да е индикация за проблеми, свързани със скъпи ремонти. Трудно можете да получите точна информация за това колко са били собствениците в България, освен в редките случаи, в които купувате автомобила от първия му собственик или е запазена историята му (но в случая пак опира до доверие към продавача).
Родният автопарк продължава стремглавото си застаряване
Броят на предишните собственици, при внос на автомобила от Запад, може да получите в пакета от сведения при проверка на VIN номера на сайт като VIN-Info.com. Нещо повече – там ще излезе и информация за това дали превозното средство някога е присъствало в базите данни за издирвани от полицията возила в различни държави.
Сравнете номерата
Това е на практика най-тривиалното нещо, което можете да направите – вижте дали VIN-а, щампован на купето, съвпада с този в документите на продавача. Така ще си спестите много неприятности с неясен край при пререгистрацията му и ще се уверите, че няма явни манипулации на номера на едното или другото място.
Емоциите не са най-добрия ви съветник
Колкото и да желаете новата кола и да нямате търпение да я покарате, не забравяйте, че трезвият ум ще ви спести много нерви и средства. Често продавачите на проблемни автомобили влагат извънредно големи усилия да ги накарат да изглеждат безупречно и атрактивно, за да прикрият други техни проблеми. Така че ако колата е твърде излъскана, това може да се дължи не толкова на грижата на текущия ѝ собственик, а повече на желанието му да се отърве час по-скоро от нея.
Токът е спасението за мини автомобилите в Европа