„Нюрбургринг” и надпреварата за отличието „Най-бърз” е чист маркетингов ход, който по-запалените автомобилисти ценят високо. Затова е и повече от сигурно, че армията последователи на Илон Мъск и Tesla са възкликнали от удоволствие, когато Мъск използва Twitter, за да обяви, че серийна Tesla Model S Plaid е завъртяла обиколна на „Нюрбургринг” за 7:30,909 минути.
Tesla Model S Plaid just set official world speed record for a production electric car at Nurburgring. Completely unmodified, directly from factory. pic.twitter.com/AaiFtfW5Ht
— Elon Musk (@elonmusk) September 9, 2021
На снимката се виждат две времена: 7:30,909 (166,320 км/ч) и 7:35,579 минути (164,615 км/ч). Би могло да се предложи, че са направени два тура. Другото предположение е, че времето от 7:30,909 мин е завъртяно на трасето с конфигурация с дължина 20,6 км, докато времето от 7:35,579 км – на дългото 20,832 км конфигурация, което се използва по-често от 2019 г. насам. Обикновено на тази конфигурация времената са с около 4-6 секунди по-бавни.
Времето от 7:30,909 мин по „Северната дъга” значи, че Tesla бие предишното най-добро постижение на серийния електрически Porsche Taycan Turbo (7:42,3 мин по 20,6-киломитревото трасе) с 12 секунди, постигнато през 2019 г.
Тук пак повтаряме, че постижението е за сериен електромобил. Иначе най-бързите електромобили (по трасето с дължина 20,8 км) са Volkswagen ID.R (6:05,336 мин) и NIO EP9 (6:45,90 мин).
Серийните модели с ДВГ, които са по-бързи от Tesla Model S Plaid, ка Mercedes-AMG GT 63 S със 7:23,009 мин (20,6 км). Porsche Panamera Turbo завъртя 20,-8 километровата конфигурация за 7:29,81 мин, докато Jaguar XE SV Project 8 направи това за 7:18,361 мин, но той не е сериен.
Поглед към електромобила на Volkswagen, който ще струва около 20 000 евро