Mercedes заделя 2 млрд. долара, за да се бори с китайските компании

Битката ще е на локалния пазар в страната

Мартин Дешев,
mercedes vision eqxx

Mercedes

Mercedes е сред компаниите, които открито говорят за силната конкуренция на китайските автомобилни производители. Тя не веднъж е казвала, че битката трябва да се реши на пазара, а не чрез регулации. И сега ще подкрепи думите си с пари. Много пари.

Компанията ще инвестира 2 млрд. долара в увеличаване на присъствието си на китайския пазар, включително и за електромобили, съобщава InsideEVs. Средствата са заделени за две основни цели.

Първата е за развитието на автомобилите за крайни клиенти. За тях са заделени 1,4 млрд. долара. Останалите пари са за комерсиалните превозни средства на компанията.

Тя предвижда да произвежда колите за местния пазар в Китай. За целта ще запази и разшири партньорствата си с BAIC и Fujian Benz. Първата компания ще помага за производството на личните автомобили, а втората – за комерсиалните. Първите коли и от двете звена ще бъдат произведени догодина.

Първият изцяло електрически местен Mercedes ще е локална версия на CLA. Тя ще използва специална дълга база, каквито са много популярни в Китай.

Именно в тази посока ще са парите – преработка на моделите на компанията така, че да са по вкуса на китайските клиенти. Той е по-различен от този на европейците, като китайците ценят много по-дългото междуосие за повече място отзад. Също така държат много на технологиите и по-разчупения дизайн.

В плановете на Mercedes за Китай е още специална версия на GLE, както и нов луксозен MPV, който ще е конкурент на предложенията на Zeekr, Voyah и Buick. Това ще са модели само за китайския пазар, като ще има и нова архитектура – VAN.EA. Тя ще е за всички бъдещи електрически бусове на компанията, които ще се произвеждат от Fujian Benz.

Анализаторите отбелязват, че това е знак, че Mercedes, BMW и Audi вече не могат да разчитат само на традиционните си продукти, за да записват добри продажби в Китай. Местните марки се развиват много добре и напредват значително във всички показатели. Затова за германските гиганти не остава друго, освен да се адаптират бързо и да последват регионалните тенденции.

електромобили електрически автомобил китайски пазар Китай автомобили коли Mercedes