Mercedes-Benz Trucks представи новия eActros 600, електрически влекач, който е готов да постави „нов стандарт в товарвия транспорт”. Моделът ще влезе в произвежда догодина.
Дизайнът е изчистен, като се залага на леките извивки и аеродинамично оформление. Кабината е удължена с 8 см, за да се постигне по-добра аеродинамична ефективност, същото важи и за равния под на камиона.
Влекачът може да дърпа прицеп с товароносимост около 22 тона. Захранването идва от три пакета литиево-железно-фосфатни батерии с комбиниран капацитет 621 kWh. Тази конфигурация обещава до 500 км пробег с едно зареждане. Mercedes изтъква, че около 60% от пътуванията на дълги разстояние на техните клиенти са по-къси от споменатата дистанция.
За компаниите, които извършват доставки на по-големи разстояние, от Mercedes казват, че eActros 600 може да “пътува много повече от 1000 км дневно”. Това е възможно чрез зареждане на батериите, когато водачите извършват законово изискваните от тях почивки. Само че за това е нужно да се изгради мрежа от зарядни станции за камиони, каквато в Европа (а и в САЩ) все още липсва.
От Tesla все още не са разкрили спецификации на батерията на Semi, но се смята, че версията за дълъг пробег разчита на около 850-950 kWh батерии, които да осигурят до 800 км пробег.
Mercedes-Benz Trucks е проектирал eActros 600 да издържа на същите натоварвания като конвенционалния Actros за превоз на тежки товар. Това ще рече, че електрическият модел би трябвало да може да измине до 1,2 млн. км за 10 години работа. От компанията изтъкнаха, че дори след този период оставащият капацитет на батерията трябва да е над 80%.
Батериите захранват нова 800-волтова електрическа ос с два електромотора. Мощността им е 544 к.с., пиковата достига 816 к.с. Последната е „налична през повечето време, с почни некакво прекъсване на въртящия момент”.
Капацитетът за зареждане на eActros 600 е до to 400 kW, но в плановете влиза и предлагане на опция (след време) за мегаватово зареждане. Когато тази опция стане налична, моделът ще може да се зарежда от 20 до 80% за около 30 минути, стига да има къде.
Цената на модела ще е „два-два и половина пъти по-висока спрямо дизелов еквивалент”, но определени пазари биха могли да са по-доходоносни в дългосрочен план. Но тук трябва да се включат доста фактори и неизвестни – субсидии, цени на енергия и др.