Водородният Project ICEBreaker тръгва срещу Tesla Semi

Три компании обединяват усилия, за да направят водороден влекач, който да прескочи ограниченията, които имат електрическите варианти

Пламен Георгиев,
Project ICEBreaker

, Horiba Mira

Project ICEBreaker

В ече има компании, които се престрашиха да поръчат или закупят електрически влекачи, но това им решение е съпроводено със сериозни компромиси. Вероятно веднага ще си помислите за пробега и времето за зареждане, няма да сгрешите. Но когато говорим за превози на товари, на дневен ред е и друг сериозен компромис, защото „44-тонен електрически камион се нуждае от 5 тона батерии, намалявайки по този начин товароносимостта с 20%, което годишно носи загуби от $50 000.”

Това е съобщението от Viritech, Intelligent Energy и Horiba Mira, които стоят зад Project ICEBreaker. Партньорството цели да създаде нов и конкурентен 44-тонен влекач, който се захранва от водород.

Това не е никак лесна задача, но консорциумът казва, че по пътищата във Великобритания има около 500 000 Heavy Goods Vehicles (HGV), които създават 19% от емисиите от транспорт в Обединеното кралство. Те дори казват, че тази цифра ще продължи да нараства в бъдеще, защото броят на тежките камиони ще продължи да расте.

Трите компании искат техният експериментален камион да е готов да тестове към края на 2024 г. Разпространеният рендър на камиона предполага, че той ще залага много на аеродинамиката. Виждаме и аеродинамичен прицеп.

Към момента се знае много малко за ICEBreaker, но компаниите твърдят, че целят „да подобрят радикално ефикасността на водородното задвижване, за да направят по-леки, по-добри 44-тонни камиони с нулеви вредни емисии”.

Viritech ще се фокусира софтуера, Intelligent Energy ще работи по горивните клетки, а Horiba Mira ще използва опита си, за да се справи с казусите инженеринг, системна интеграция, оптимизация, сертифициране.

Проектът ще получи финансиране от британския Advanced Propulsion Centre.

камиони влекачи водород Project ICEBreaker