Впечатляващите параметри на първата S-класа на батерии

Пламен Георгиев,
Mercedes Benz EQS

Mercedes-Benz

Н ай-после Mercedes-Benz представи дългоочаквания си електрически флагман EQS, който стана „първият луксозен модел на подбранда Mercedes-EQ”. Той е първият модел, качен на платформата MEA за електрически модели, като представлява своеобразна витрина на технологичния потенциал на Daimler. На пазара в Европа EQS ще излезе през август в два варианта, задавайки тон за експлозивното развитие на гамата EQ, която до края на 2022 г. ще включва цели осем модела.

Но сега акцентът е EQS. Автомобилът е близък родственик на S-класата, но стъпва върху модулната архитектура MEA (Modular Electric Architecture) разработена специално за електромобили. Платформата позволява да се играе с дължината на междуосието, с капацитета на батериите, като на нея ще се правят автомобили от различни класове – от седани до големи всъдеходи.

 EQS е оборудван с пневматично окачване Airmatic с електронно контролирани амортисьори ADS+. Окачването автоматично променя просвета при промяна на скоростта: ако EQS се ускори над 160 км/ч в режим Comfort, Airmatic снижава каросерията с 20 мм. Когато скоростта падне под 80 км/ч, очакването се вдига до заводската настройка.

Mercedes-Benz

EQS е оборудван с пневматично окачване Airmatic с електронно контролирани амортисьори ADS+. Окачването автоматично променя просвета при промяна на скоростта: ако EQS се ускори над 160 км/ч в режим Comfort, Airmatic снижава каросерията с 20 мм. Когато скоростта падне под 80 км/ч, очакването се вдига до заводската настройка.

Няма да отделяме много място за дизайна, тъй като вече доста хора се изказват по темата, а и дизайнът винаги се приема различно от всеки човек. Лично на мен ми допада много, особено в профил. Би казал, че изглежда много близо до концепцията, а това винаги е атестат за добре свършена работа от дизайнерите. Те пък са смесили две дизайнерски философии, които наричат Sensual Purity и Progressive Luxury.

Така изглежда 56-инчовият дисплей в Mercedes-Benz EQS

Изключително интересен е фактът, че EQS е с коефициент на челно въздушно съпротивление от едва 0,202, на който моделът дължи 5% от възможния си пробег. За сравнение ще кажем, че коефициентът при Tesla Model S е 0,208, докато този при Porsche Taycan Turbo — 0,22.

 До 350 различни сензора следят заобикалящата среда и управляват автомобила.

Mercedes-Benz

До 350 различни сензора следят заобикалящата среда и управляват автомобила.

Сред технологичните акценти са и фаровете Digital Light, дебютирали преди две години в Mercedes-Maybach. Във всеки фар е интегриран контролен чип и 1,3 млн. микроогледала, с чиято помощ оптиката проектира на пътя предупреждаващи символи с над 2,6 млн. пиксела.

 Лифтбекът EQS е оборудван със система за рекуперация на енергия до 290 киловата с три нива на интензивност.

Mercedes-Benz

Лифтбекът EQS е оборудван със система за рекуперация на енергия до 290 киловата с три нива на интензивност.

Базовата версия е EQS 450+. Тя разчита на един силов модул eATS, в чийто състав влизат електромотор Bosch, трансмисия с фиксирано предавателно число и силовата електроника. Електромоторът е с мощност 331 к.с. и 568 Нм въртящ момент, които гарантират ускорение до 100 км/ч за 6,2 секунди и разход от 16 до 19,1 kWh.

 Общото тегло на детайлите от рециклируеми материали възлиза на около 80 кг.

Mercedes-Benz

Общото тегло на детайлите от рециклируеми материали възлиза на около 80 кг.

Следващото ниво е EQS 580 4Matic. Тук моторите са два, като функцията Torque Shift контролира въртящия момент между двете оси до 10 000 пъти в минута. Мощността на мотора е 524 к.с., а въртящият момент е 855 Нм. До 100 км/ч EQS 580 се ускорява за 4,3 секунди, като максималната скорост е 210 км/ч. След известно време в гамата ще се появи и EQS AMG, който ще разчита на 761 к.с. С такава мощност може да се похвали и Porsche Taycan Turbo S.

Въздухът в Mercedes EQS ще е чист като в операционна

Захранването на електромоторите идва от батерия с капацитет 107,8 kWh, която е с 26% по-голяма от тази в кросоувъра EQC 400 4Matic. Това дава възможност на EQS да минава до 770 км на ток (по цикъла WLTP)!

 Дисплеят на MBUX Hyperscreen е с диагонал 56 инча. Под една стъклена повърхност (офолмена при температура от 650 градуса по Целзий) са разположени да дисплея с диаметър 12,3 инча и един 17,7 инча.

Mercedes-Benz

Дисплеят на MBUX Hyperscreen е с диагонал 56 инча. Под една стъклена повърхност (офолмена при температура от 650 градуса по Целзий) са разположени да дисплея с диаметър 12,3 инча и един 17,7 инча.

Пълното зареждане на батерията на 11-киловатово зарядно трае 10 часа, на 22-киловатово – 5. Когато EQS бъде включен в 200-киловатова зарядна станция, за 15 минути батерията се пълни за 300 км пробег, а пълното зареждане на батерията отнема половин час. Mercedes-Benz обещава, че ресурсът на батерията ще е достатъчен за 10 години или 250 000 км пробег.

Citroen C5 X залага на формулата „3 в 1”

Електрическият Audi e-tron GT дебютира в България

Европейци и американци са се устремили към електромобилите

Източник на статията: Vesti.bg

електромобили Mercedes Mercedes-Benz EQS