В последните дни на миналата седмица видяхме първите интериорни снимки на електрическия Maserati GranTurismo, наречен Folgore. Италианската компания ги публикува без много шум в свои канали в социални мрежи.
Сега имаме информация и за е-задвижването, спортната красавица, подадена на Autocar от продуктовия мениджър Масимо Капалди.
А за да е ясно, припомняме, че Maserati GranTurismo излиза и с бензинов V6, за да изстиска още от ДВГ и да обхване по-широк кръг клиенти и вкусове.
2+2 електрическият Folgore (“мълния”) ще се носи по пътищата със 755 к.с. и ще ускорява до 100 км/ч само за 2,7 секунди. Официалният му пробег ще е около 450 км по WLTP.
Така GranTurismo се превръща в дългоочакван отговор на Maserati на Porsche Taycan и еу началото на електрификация на марката, която трябва да премахне ДВГ още до 2030 г.
Folgore се захранва от Т-образна батерия с 93 кВч (83 използваеми), свързана към три електромотора (един отпред и два на задния мост), които предоставят задвижване както на задните, така и на четирите колела. Батерията може да се зарежда със скорост до 270 нВ, което поставя колата сред най-бързо зареждащите в масово производство.
Folgore тежи 2260 кг, а неговият V6 брат - 1795 кг.
Масимо Капалди, казва, че очаква Folgore да привлече нов тип клиенти, като се и надява да откъсне хора от модели като Tesla Model S Plaid и Audi RS E-tron GT.
Колкото до бензиновия, GranTurismo Nettuno получава 550 к.с. (71 к.с. по-малко от MC20) в Trofeo. Вариантът Modena пък е с 490 к.с. Най-близките му конкуренти - Aston Martin Vantage, McLaren GT и Ferrari Roma.
Като стана дума за интериора, промените вътре са значителни спрямо предшественика. Има много прилики с Grecale.
Имаме по-малък волан, ново 12-инчово табло и два информационно-развлекателни екрана, разположени в центъра на таблото. Основният аналогов часовник е заменен от цифров дисплей. Монтиран е и интерактивен гласов асистент.