Н идерландският Lightyear 0 на едноименната компания официално е най-аеродинамичният сериен автомобил в света.
В тунел на FKFS в Щутгарт при тестове, направени по изискванията на WLTP, постигнатият резултат за челно съпротивление е бил 0,175.
Това е по-добре дори от прогнозираната от компанията стойност по-рано тази година - 0,19. И е почти колкото коефициента на концептуалния електрически суперавтомобил Mercedes EQXX - 0,17.
Ако тези стойности не ви говорят нищо, ето някои сравнения. “Драг” коефициентът на Dodge Viper RT е 0,45, на Lexus LFA - 0,31. Някои по-съвременни коли - Tesla Model S - 0,24, Model 3 - 0,23, Lucid Air 0,21…
Аеродинамичният коефициент е изключително важен при електрически автомобили по отношение на пробега.
Lightyear 0 е със соларни панели на покрива си. Тежи едва 1575 кг, което е малко повече от Toyota Supra. На дължина е малко по-къс от новата BMW 7-Series.
Това позволява да е оборудван с 5 кв. м соларни панели. Производителят твърди, че потенциално слънцето може да гарантира 11 000 км пробег на слънчева енергия. В оптимални условия, Lightyear 0 може да си гарантира електричество от слънцето за изминаване на 70 км.
Дори и в “ниската земя” могат да не зареждат автомобила с ток цели два месеца, ако паркират своя Lightyear 0 навън.
Като оставим слънчевата енергия настрана, компанията изчислява, че нейното творение ще предлага пробег от 625 км по WLTP с едно зареждане. При движение по магистрала със скорост 110 км/ч, изчисленията са, че след 560 км автомобилът ще изчерпа заряда на батерията.
Стартъпът твърди, че разполага с най-ефикасното задвижване на електромобил в момента, като разходът е само 10,5 kWh на 100 км при движение на магистрала.
Продажбите стартират в края на тази година, а цената отговаря на описаното по-горе - 250 000 евро, като се планира годишно да се правят по 946 возила.
Компанията планира и модел за масово производство за около доста по-поносимите 30 000 от 2025 г.