В сички автомобили изискват поддръжка. Колкото по-висок е пробегът, толкова повече са увеличават разходите. Електромобилите на Tesla не правят изключение, но разликата с конвенционалните автомобили е огромна, твърди собственик на Model S.
Стив Сасман разказва в блога си за своя Model S P85, който вече е навъртял над 250 000 мили (над 400 000 км). Стив купува автомобила преди шест години за $79 000, когато той вече е навъртял 35 000 мили (56 000 км).
Tesla няма спиране, продава повече от трите компании след нея
За пет години Стив навърта на електромобила над 200 000 мили (322 000 км). За това време той работи за Uber/Lyft, отдава автомобила си на Turo, често тегли тежки товари, а в продължение на 132 дена обикаля 48 щата и част от Канада, като при това пътуване минава 27 615 мили (44 460 км).
След като навърта 200 000 мили, Стив изчислява, че е похарчил $5415 за поддръжка на автомобила си. Основните разходи са били за смяна на централния екран ($2215), други $790 е дал за смяна на зарядния вход. Сред другите харчове влизат сравнително евтино стандартно техническо обслужване, два комплекта гуми, смяна на дружка на вратата, смяна на 12-волтовия акумулатор, както и други малки разходи, които Стив не споменава. Той смята, че разходите за поддръжка на луксозен немски автомобил биха били два до четири пъти по-високи от тези, които е направил той.
Мъск е готов да сподели тайните на Tesla с конкурентите
След като сяда с калкулатора, Стив изчислява, че за 5 години собственост на автомобила, Model S му е донесъл печалба от $17 000 (печалба от Turo, печалба от Uber/Lyft, спестени данъци и продажбата на автомобила на следващия му собственик). Не само това, но той смята, че за въпросния период е спестил над $20 000 за бензин.
Електрическият Lucid Air ще минава над 800 км на ток