Мъск е готов да сподели тайните на Tesla с конкурентите

Пламен Георгиев,
Tesla

Getty Images/Guliver

И лон Мъск използва любимия си канал в социалните медии, за да разкрие, че той и Tesla са готови да дадат лиценз за софтуера на компанията, както и да снабдяват конкурентите си със задвижващи системи.

Това няма да е първият път, когато Tesla снабдява с части други производители. Преди години компанията снабдяваше с батерии Mercedes и Toyota, когато двете компании бяха акционери в Tesla, но процесът спря през 2015 г., когато те продадоха дяловете си.

Мъск удари джакпот от $2,1 млрд.

Мъск заяви тази си готовност в Twitter, допълвайки, че „ние искаме да ускорим [развитието на] устойчивата енергия, а не да смачкаме конкуренцията.”

Напомняме, че Volkswagen открито признава, че е изостанал в развитието на софтуера, а Tesla е поела лидерството. Херберт Диес, председател на борда на директорите на Volkswagen, заяви, че компанията му изпълнява програма, която вътрешно наричат „Tesla catch-up plan”. Целта й е да се намали софтуерната разлика между VW и Tesla.

Tesla прави най-некачествените коли в САЩ

Повече подробности към момента липсват, но Мъск потвърди, че лицензия ще бъде издадена и за софтуера за „Автопилота”, ако се намерят желаещи.

Отново трябва да се напомни, че това не е първият път, когато Tesla изявява желание да издаде лицензи да софтуер и хардуер на заинтересовани. През 2014 г. американската компания заяви, че цялата й интелектуална собственост ще е налична безплатно за заинтересованите. “Tesla няма да заведе патентни дела срещу друга компанията, която, на добра воля, иска да използва нашата технология”, бе казано тогава.

Това не попречи на Tesla да заведе дело срещу Rivian Automotive, обвинявайки ги, че са отмъкнали техни служители и са откраднали търговски тайни.

Единствената компания, която признава, че използва патентована технология на Tesla, е китайската Xpeng. Tesla съди и нея, но не за използване на патентована технология, а обвинявайки китайците, че са откраднали соурс кода за Autopilot.

Наскоро Илон Мъск призна, че моделите на Tesla не са достатъчно евтини, за да бъдат масово достъпни, а истинското ограничение за разрастването на компанията е производството на батерии. За целта Tesla ще разшири сътрудничеството си с Panasonic, CATL и LG Chem, като ще построи нов завод в Калифорния за батерии.

Американец си купил Lambo с помощи за Ковид-19, съдят го

Deloitte: 1/3 от продажбите към 2030 г. ще са на електромобили

Как китайците произнасят имената на автомобилните марки

Източник на статията: Vesti.bg

електромобили Илон Мъск Tesla