Клиентите на Tesla са най-лоялните

Много малък процент от тях се отказват от марката

Мартин Дешев,
Tesla шоурум

iStock

Tesla има най-висок процент лоялни клиенти в САЩ, съобщава S&P Global Mobility в свой доклад, цитиран от InsideEVs. Компанията може да се похвали с голям брой клиенти, които не се отказват от марката, когато сменят колата.

Проучването е за периода юни 2022 г. до юни 2023 г. В него се анализира от какви марки идват клиентите на Tesla и към какви отиват, ако все пак решат да сменят бранда. Проверени са и най-близките конкуренти на някои модели.

Така например Tesla Model Y има 37.3% лоялност, т.е. ще си купят същата кола отново. Далеч на второ място е Ford Mustang Mach-E с 18.5%.

Също така 70.5% от притежателите на Model Y купуват нов електрически автомобил, когато дойде време за смяна. Останалите се връщат към SUV и пикапи с бензинови двигатели. Една от причините е голямата разлика в цените между Model Y и Model S и Model X.

Model S също задържа доста от клиентите – 60% си купуват отново Tesla. Същото правят 72.8% от притежателите на Model 3. Освен това 28.6% от собствениците на Tesla идват от други марки – предимно Toyota, Honda, BMW, Mercedes, Ford и др.

И все пак, има и хора, които не се връщат към Tesla. Те най-често отиват към други луксозни марки. Най-голям е интересът на бивши „тесладжии“ към Lucid Air, Rivian R1T, Mercedes EQS и Rivian R1S. Ще е интересно да се проследи дали и Cybertruck ще запази традицията да задържа клиентите, но засега пикапът все още дори не е достигнал първите си собственици.

Tesla електрически автомобил коли автомобил на годината