К итай не просто иска да бие западните производители в надпреварата за овладяване на пазара на електромобили. Китай иска е парче от пая при електрическите супер- и хиперавтомобили. А ето и „ножа”, с който ще направи първото разрязване: GAC Aion Hyper SSR.
Моделът е първият сериен електрически хиперавтомобил, идващ от Китай. Той дори влиза в продажба на цена от 1 286 000 юана ($176 400). Това е над десет пъти по-евтина от Rimac Nevera, Pininfarina Battista или Lotus Evija, всеки от които струва над $2 млн.
А защо правим сравнение точно с тези модели? Защото SSR впряга 1224 електрически конски сили, благодарение на които се твърди, че ускорява до 100 км/ч за под 2 секунди. Сега, на прага на старта на продажбите, GAC и подразделението Hyper продължават да твърдят, че тази цифра за ускорението си е валидна, поне за две от трите модификации на SSR, което идва от Super, Sport, Race.
Гамата стартира с базовия SSR, чиято цена ще струва споменатите $176 000. Той разчита на същите 1224 к.с. и 1230 Нм, но се нуждае от 2,3 секунди за спринта до 100 км/ч.
За да падне времето до 1,9 секунди, клиентът трябва да плати 1 386 000 юана ($190 100) за SSR Speed, на Race цената е 1 686 000 юана ($231 200). Той е също толкова бърз при ускорение, но обещава и способности на писта. Знаем също, че топ скоростта на трите модела е 250 км/ч, а пробегът до 506 км (по китайския цикъл на измерване) с едно зареждане на батерията с капацитет 75 kWh.
Иначе Hyper изглежда като странна смесица между Honda NSX, Ferrari 458 (особено в това червено изпълнение) и Tesla Roadster. Вратите се отварят нагоре като при McLaren, отзад има активен спойлер, но като цяло визията сякаш е ограничена откъм по-радикални дизайнерски и аеродинамични решения. От Hyper казват, че това допринася за по-ниското тегло, но не казват колко е то.