Китайската Коледа на NIO дойде с флагмана ЕТ9, може да се зарежда с до 600 kW

Моделът бе представен по време на NIO Dai в Сиан, той е разработен на 900-волтова архитектура

Пламен Георгиев,
NIO ET9

Newspress/NIO

С ъбитието бе проведено под мотото "A New Journey", а над 10 000 човека присъстваха в Олимпийския спортен център в Сиан, за да чуят какви са бъдещите планове на марката, както и да видят новия й флагман – ЕТ9.

С дължина от 5325 мм, широчина 2016 мм, височина 1620 мм и междуосие 3250 мм, NIO ET9 хвърля масивна осанка върху пътя. Въпреки колосалните си размери и вътрешен обем, моделът е само с четири места. Двамата отзад могат да се радват на изпълнения "Sky Island" и "Executive Bridge". Предните седалки в модела пък са защитени с 24 патента. В целия модел китайците са вложили технологии, защитени с 525 патента.

Newspress/NIO

Сред акцентите в ЕТ9 е SkyRide Intelligent Chassis System – активно окачване със завиващи задни колела и кормилна система steer-by-wire.

Още по.интересно е, че NIO ET9 е оборудван с първата в Китай Full-Domain 900V Architecture. Тя позволява моделът да се зарежда с до 600 kW! Допускайки, че има зарядно с такава мощност, батерията на модела получава заряд за 255 км за 5 минути. Или може да се смени само за 3 за станциите за подмяна на батериите, с които е известна компанията.

По време на събитието бе представена и четвъртото поколение на NIO Power Swap Station (PSS 4.0). Тъй като допуснахме, че няма достатъчно мощни зарядни системи за ET9, NIO показа и такива - Liquid Cooled Power Charger с 640 kW. Иначе PSS 4.0 намалява времето за смяна на пакета батерии с 22%. Максималното напрежение на NIO 640kW Power Charger е 765A, максималният волтаж 1000V. През 2024 г. компанията ще направи 1000 станции Power Swap Stations от четвърто поколение 20 000 зарядни устройства.

китайски автомобили NIO ET9 NIO