У илям Ли, съостовател и изпълнителен директор на Nio, показа нагледно как електрическият седан ЕТ7 изминава над 1000 км с едно зареждане на огромната си батерия с капацитет 150 kWh. Точният пробег е 1044 км, а когато спират в батерията има останал още 3% заряд, който би трябвало да е достатъчен за още 30-ина километра.
Зад волана на автомобила той е с Шен Фий, директор на Nio Power. Двамата потеглят в неделя сутринта (6,30 ч) от Шанхай и финишират в Сямън. Температурният диапазон по време на този преход е от -2 градуса по Целзий до 12 градуса. Двамата поддържат температура в купето от 20 градуса по Целзий.
Цялото мероприятие е излъчвано на живо, за да не може после да бъдат оспорени резултатите.
През по-голямата част от времето (92%/957 километра) Ли е шофирал с активирана система Navigate-on-Pilot (NOP) е максимална скорост 90 км/ч, консумацията на енергия е 13,2 kWh/100 км. Средната скорост по време на цялото пътуване е била 83,9 км/ч. Пътуването е отнело 12,4 часа, 14 ч със спиранията.
Батерията е полутвърдотелна, разработена от WeLion. С охлаждаща система, която е шест пъти по-ефикасна от на обикновените батерии, батерията е с енергийна плътност от 260 Wh/kg и тежи 575 кг.
Производителят в момента предлага своите модели с батерии с капацитет 75 или 100 kWh. Пакетът 150 kWh е с много по-голям капацитет, очевидно, но е с идентични размери като по-малките пакети. Това значи, че тя може да бъде „трансплантирана“ на всеки друг модел на Nio, какъвто е и смисълът на техните станции за смяна на батерии. Самата смяна на батерията на такава станция отнема около 3 минути.
Масовото производство на новия пакет батерии ще започне през април 2024 г., и ще е доста скъпа. Президентът на Nio твърди, че само разходът за батерията ще е еквивалентен на цената на средноразмерния ET5, който в Китай стартира от 328 000 юана ($46 000).